به دنبال افطار با توجه به اینكه معده ساعت‌ها خالی بوده است و آمادگی خوردن حجم زیاد غذا را ندارد نباید حجم بالای غذا وارد معده شود چرا كه می‌تواند به دستگاه گوارش فشار بیاورد. بنابراین توصیه می‌شود برای افطار، فرد با مایعات گرم شروع كند و سپس غذای اصلی را حدود یك ساعت پس از افطار مصرف كند تا معده برای دریافت حجم غذای بیشتر عادت كند.

خوابیدن بلافاصله پس از خوردن سحری موجب تشدید رفلاكس معده می‌شود

سلامت نیوز:عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: خوابیدن بلافاصله پس از خوردن سحری موجب تشدید علائم رفلاكس معده و ترش‌كردن می‌شود.


شهرام آگاه در گفت‌وگو با  بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: خوردن و دراز كشیدن پس از مصرف افطاری و سحری به ویژه در افرادی كه علائم رفلاكس معده دارند موجب تشدید علائم رفلاكس می‌شود.

وی ادامه داد:اگر غذا در ساعت‌های نامعمول مثلاً نیمه شب هم خورده شود و بلافاصله بعد از آن فرد بخوابد باز هم علائم رفلاكس و ترش كردن تشدید می‌شود.

وی افزود: علائم رفلاكس معده كه ترش‌كردن از مهمترین آن است بیشتر در سحری‌خوردن اتفاق می‌افتد چرا كه فرد پس از خوردن سحری فرد فرصت دارد و می‌تواند مدت‌زمانی را بخوابد. در مورد این افراد توصیه می‌شود این كار را انجام ندهند. البته فرد اگر به پهلوی چپ دراز بكشد امكان رفلاكس كمتر است.

این فوق تخصص گوارش خاطرنشان كرد: به دنبال افطار با توجه به اینكه معده ساعت‌ها خالی بوده است و آمادگی خوردن حجم زیاد غذا را ندارد نباید حجم بالای غذا وارد معده شود چرا كه می‌تواند به دستگاه گوارش فشار بیاورد. بنابراین توصیه می‌شود برای افطار، فرد با مایعات گرم شروع كند و سپس غذای اصلی را حدود یك ساعت پس از افطار مصرف كند تا معده برای دریافت حجم غذای بیشتر عادت كند.

وی تأكید كرد: بزرگترین اشتباه این است كه فرد سحری نخورد زیرا ساعت‌های گرسنگی خیلی طولانی می‌شود و به بدن و به خصوص دستگاه گوارش فشار وارد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha