سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰

آخرین تحقیقات حاکی از آن است که شیوه زندگی مانند ارتباطات اجتماعی و فعالیت های فکری و ورزش علاوه بر تاثیرگذاری بر قلب ، تاثیر قابل توجهی نیز بر عملکردهای شناختی مغز می گذارد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از رویترز، روز به روز بر شمار تحقیقاتی که نشان می دهد فعالیتها و شیوه زندگی بر مغز تاثیر دارند افزوده می شود و افرادی که ارتباطات اجتماعی گسترده تری دارند از سلامت مغز و حافظه بهتری برخوردارند.

عوامل روحی مانند نگرش به زندگی و تعیین مسیر زندگی ، استرس ، شادی و ورزش می تواند باعث افزایش یا کاهش فشار خون ، احتمال ابتلا به دیابت و... شود اما تا کنون تصور می شد این مسائل صرفا بر قلب تاثیر دارد، در صورتی که اکنون مشخص شده به طور مستقیم بر عملکردهای شناختی و حافظه نیز موثر است.

از آنجا که اختلال در فعالیت های طبیعی مغز موجب بروز عوارض بسیاری می شود اختلال در عملکردهای شناختی موجب تضعیف حافظه شده و به تدریج آن را تحلیل می برد.

توانایی ، یادگیری مسائل را کاهش داده و بسیاری از مهارت ها و واکنش ها به محرکهای خارجی را نیز محدود می کند. پس مهارت های حرکتی نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و به همین علت احتمال ابتلا به آلزایمر و برخی دیگر از بیماریها را نیز افزایش می دهد.

بنابراین بهتر است افراد در زندگی خود ارتباطات اجتماعی خود را گسترش دهند و با افزایش تعداد دوستان هم با دید بهتری به زندگی نگاه کرده و هم موجب بهبود وضع سلامت خود شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha