رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین، ابلاغ آئین نامه اجرایی صدور صلاحیت حرفه ای پرستاران به دانشگاه های علوم پزشکی را نوعی عهدشکنی و موجب تضییع حقوق این صنف دانست و گفت: متاسفانه وزارت بهداشت بدون توجه به مخالفت های صورت گرفته، اقدام به ابلاغ این آئین نامه کرده است.

عهد شکنی وزارت بهداشت در ابلاغ آئین نامه صلاحیت حرفه ای پرستاران

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری قزوین، ابلاغ آئین نامه اجرایی صدور صلاحیت حرفه ای پرستاران به دانشگاه های علوم پزشکی را نوعی عهدشکنی و موجب تضییع حقوق این صنف دانست و گفت: متاسفانه وزارت بهداشت بدون توجه به مخالفت های صورت گرفته، اقدام به ابلاغ این آئین نامه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز، آرمین قناعت در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: آئین نامه صلاحیت حرفه ای در شرایطی ابلاغ شد که سازمان نظام پرستاری هیچ دخالتی در تنظیم و تدوین آن نداشته و کمترین نقش را برای آن قائل شده است.

وی اضافه کرد: در تمام دنیا و همچنین ایران مسئولیت اعطای پروانه کار یا گواهینامه صلاحیت حرفه ای به عنوان شناسه و اعتبار صاحبان آن حرفه بر عهده متولیان و مسئولان همان سازمان صنفی بوده اما درباره جامعه پرستاری با ابلاغ آئین نامه صلاحیت حرفه ای پرستاران از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی، شاهد تصدی گری دولت در این امر هستیم که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

قناعت ادامه داد: حتی در پیش نویس برنامه ششم توسعه کشور که در حال بررسی و تصویب قرار دارد بر امر واگذاری چنین مسایلی و خروج آن از تصدی گری دولت، تاکید شده است.

وی اجرایی شدن این آئین نامه را که در هفته گذشته به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده را موجب ضایع شدن حق صنفی و حرفه ای جامعه پرستاری دانست و یادآور شد: برخلاف تصور معاونت پرستاری که با گذشت زمان می تواند حساسیت جامعه پرستاری را نسبت به مواردی چون کمک پرستاری و آئین نامه صلاحیت حرفه ای کم کند،موضع ما نسبت به این مسئله شفاف بوده و جامعه پرستاری و نمایندگان قانونی آن در سازمان نظام پرستاری تمام موارد را رصد و در صورت ادامه، واکنش نشان خواهند داد.

قناعت با بیان اینکه معاونت پرستاری باید پیگیر امور قانونی و قوانین بلاتکلیف پرستاری باشد، اضافه کرد: متاسفانه این معاونت به جای توجه به خواسته های جامعه پرستاری مبنی بر اجرای قوانین بلاتکلیفی چون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره وری خدمات کارکنان بالینی نظام سلامت در بیمارستان های خصوصی، با بی توجهی به شرایط پرستاران و خواسته این جامعه موجب نگرانی و تشویش آنان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha