عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در تمامی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: مرخصی دو هفته ای اجباری نیز باید برای پدران لحاظ شود.

دولت برای اجرای مرخصی ۹ ماهه زایمان تامین اعتبار کند

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در تمامی دستگاه ها تاکید کرد و گفت: مرخصی دو هفته ای اجباری نیز باید برای پدران لحاظ شود.

به گزارش سلامت نیوز، عباس گودرزی در گفت وگو با خانه ملت،  با تاکید بر اینکه برای فرزندآوری بیشتر زوجین باید به سیاست‌های تشویقی مانند افزایش مرخصی زایمان توجه کرد با یادآوری ارجاع ماده 118 لایحه برنامه ششم به کمیسیون تلفیق برنامه، افزود: این ماده درباره مرخصی اجباری دو هفته‌ای دوران وضع حمل همسر، اولویت استخدام مردان متأهل دارای فرزند و بی‌فرزند در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مواردی دیگر بود که بنا به نظر نمایندگان برای رفع برخی ایرادات به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تمامی اهتمام خود را در رفع ایرادات ماده 118 لایحه برنامه ششم توسعه برای حمایت از کانون خانواده به کار می بریم، گفت: با رفع ایرادات این ماده، انسجام و پختگی لازم را در آن ایجاد خواهیم کرد تا بتوان در جهت حمایت از کانون خانواده گامی اساسی برداشت.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها در رابطه با بند ( ب ) ماده 118 لایحه برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه چرا باید به مردان مرخصی اجباری دو هفته ای دوران وضع حمل همسر داده شود، افزود: به نظر می رسد افرادی که چنین اظهاراتی را مطرح می کنند آگاهی و درک چندانی از صف انتظار صدور شناسنامه، پیگیری کارهای زایمان و ترخیص از زایشگاه و همچنین مشکلات بعدی آن ندارند.

 

تمامی مردان باید حق استفاده از مرخصی دو هفته ای دوران وضع حمل همسر را  داشته باشند

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، با بیان اینکه تمامی مردان باید حق استفاده از مرخصی دو هفته ای دوران وضع حمل همسر را داشته باشند، تصریح کرد: این مرخصی حق مردان است و نباید از آنها سلب شود.

گودرزی با بیان اینکه نمی توان در مورد پیری جمعیت اظهارنظر کرد اما به سیاست های تشویقی توجه نکرد، گفت: برای مردان متاهل، دارای فرزند، بدون فرزند و همچنین بانوان متاهل، خانه دار و شاغل باید سیاست های تشویقی در خور حال آنها برای فرزندآوری بیشتر اتخاذ شود زیرا اگر در جهت رفع مشکلات زوجین گام برنداریم نمی توان انگیزه های لازم را در آنها برای فرزندآوری فراهم کرد و بحث افزایش نسل فقط در حد حرف باقی خواهد ماند و به نوعی گفتار درمانی می شود.

 

ضرورت اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در تمامی دستگاه ها

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت اجرای قانون افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه در تمامی دستگاه ها با بیان اینکه این قانون لازم الاجراست، ادامه داد: متاسفانه این قانون در برخی دستگاه ها اجرا و برخی نسبت به اجرای آن بی توجهی می‌کنند؛ انتظار می رود دولت محترم این موضوع را در دستور کار قرار داده و نسبت به تامین اعتبار لازم برای اجرای آن تمهیدات لازم را اتخاذ نماید.

 

نمی توان زنان را از ایفای نقش در جامعه محروم کرد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمی توان زنان را از ایفای نقش در جامعه محروم کرد، گفت: بسیار ضروری است زنان در مسائل اجتماعی ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند بنابراین برای اینکه در جهت انجام وظایف خانوادگی زنان خللی وارد نشود به تعبیر مقام معظم رهبری باید ساعت کاری آنها را کاهش داد و بازنشستگی پیش از موعد برای آنان در نظر گرفت.

 

لزوم کاهش ساعت کاری زنان شاغل

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم کاهش ساعت کاری زنان شاغل تاکید کرد وگفت: زنان شاغل باید ساعات بیشتری را در کنار خانواده بگذرانند زیرا فرزندان نیاز زیادی به محبت و عاطفه مادری داشته و  به نوعی خانواده نخستین پایگاه تربیتی کودک است و نمی توان آنها را در دوران شکل گیری شخصیت از وجود مادر محروم کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha