دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 20336

در زمینه دارو تمام مسئولیت و اختیار كار با وزارت بهداشت است به همین علت در این زمینه موفقیت‌های خوبی داریم مركز اطلاع رسانی دارو هم در تمام استان‌ها زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشكی فعال است اما در زمینه دارو چون همه اختیار و مسئولیت با وزارت بهداشت نیست فعلاً برنامه‌ای هم برای تأسیس مراكز اطلاع رسانی غذا نداریم.

وزارت بهداشت در كنترل مواد غذایی موفق نبوده است
معاون غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: اقلام مواد غذایی بسیار متنوع است و دستگاه‌های مختلفی مانند وزارت كشاورزی، بازرگانی و استاندارد هم در كنار وزارت بهداشت در این زمینه نقش دارند، بنابراین وزارت بهداشت در كنترل سلامت مواد غذایی به اندازه دارو موفق نبوده است.

احمد شیبانی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: در زمینه دارو تمام مسئولیت و اختیار كار با وزارت بهداشت است به همین علت در این زمینه موفقیت‌های خوبی داریم مركز اطلاع رسانی دارو هم در تمام استان‌ها زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشكی فعال است اما در زمینه دارو چون همه اختیار و مسئولیت با وزارت بهداشت نیست فعلاً برنامه‌ای هم برای تأسیس مراكز اطلاع رسانی غذا نداریم.

وی ادامه داد: در زمینه غذا بخشی از كار در اختیار وزارت بازرگانی، بخشی وزارت كشاورزی و بخشی جاهای دیگری مثل موسسه استاندارد است و وزارت بهداشت در این زمینه اختیار 100درصد ندارد، اقلام مواد غذایی هم بسیار متنوع تر از داروست به همین علت ما موفقیتی كه در عرصه دارو داریم در زمینه كنترل و نظارت بر مواد غذایی نداریم.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش كه آیا قرار نیست این اختیارات و مسئولیت‌ها در سازمان غذا و دارو تجمیع شود گفت: اگر سازمان غذا و دارو تشكیل شود و تشكیلات آن مصوب شود ممكن است این اختیارات تجمیع شود البته این مسئله تا حد زیادی به تصویب لایحه اصلاح قانون امور پزشكی، دارویی و مواد خوراكی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی دارد كه اكنون در مجلس است، بستگی دارد.

شیبانی افزود: وزارت بهداشت اختیار چندانی در كنترل مواد غذایی به خصوص اقلام وارداتی ندارد و وزارت بازرگانی در این زمینه مسئولیت دارد، در مورد مواد خام غذایی هم وزارت كشاورزی مسئول است و این موازی كاری‌ها تا حد زیادی مسئولیت وزارت بهداشت در تأمین سلامت مواد غذایی را تحت تأثیر قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha