مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده هستند.

استخوان های پا در زمستان نیاز به محافظت دارند

سلامت نیوز:  مطالعات نشان می دهد احتمال آسیب به استخوان های پا و به ویژه قوزک در زمستان زیاد است؛ شکستگی و سرمازدگی استخوان شایع ترین جراحات گزارش شده هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا مطالعات محققان ماساچوست در آمریکا نشان می دهد سرما و خشکی هوا در زمستان، سبب می شود استخوان ها بیشتر در معرض آسیب های احتمالی قرار گیرند.


به گزارش یوپی‌آی،شکستگی و سرمازدگی استخوان از شایع ترین عارضه های ناشی از سرمای هواست. بیماران مبتلا به رماتیسم، پوکی استخوان و سایر عارضه های مفصلی و استخوانی بیشتر در معرض آسیب های ناشی از سرما قرار دارند.


پیچ خوردگی مچ پا و شکستن استخوان های لگن، زانو، پاشنه و انگشتان پا از جمله مهمترین مشکلاتی است که به ویژه سالمندان با آن رو به رو می شوند.
متخصصان ارتوپد توصیه می کنند که در زمستان از کفش های پاشنه بلند یا ته صاف استفاده نشود و بهترین گزینه چکمه های پاشنه کوتاه با کفی مناسب و طبی است.


استفاده از کفش عایق در مقابل آب و کفشی که پا را در مقابل سرما و عوامل خارجی محافظت کند، نقش موثری در جلوگیری از آسیب های عصبی، به ویژه در بیماران دیابتی مبتلا به نوروپاتی دارد.


حدود 70 درصد از مبتلایان به دیابت، از نوروپاتی دیابتی رنج می برند. این عارضه سبب تخریب سلول های عصبی، به ویژه در دست و پا می شود. نوروپاتی، احساس درد را در بیمار تغییر می دهد و باعث می شود بیمار متوجه ضربه و آسیب به ناحیه پا نشود. همین امر به مرور سبب کبودی و زخم شدن پا و در نهایت قطع عضو می شود.
سرمازدگی نیز منجر به درد، سوزش، خارش و ایجاد تکه های قرمز رنگ روی پا می شود. گرم نگه داشتن پا راهکار مناسبی برای جلوگیری از سرمازدگی است. ماساژ پا در آب ولرم نیز برای درمان سرمازدگی توصیه شده است. همچنین پوشیدن جوراب های نخی و مرغوب از عرق کردن پا و ایجاد قارچ جلوگیری می کند.
در صورت بروز هر گونه مشکل از قبیل پیچ خوردن پا، شکستگی استخوان یا رگ به رگ شدن پا مراجعه به پزشک ضروری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha