چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 20348

گوشت فریز شده تا 6 ماه و حتی یك سال قابل مصرف است و ارزش غذایی طی این مدت تغییری نمی‌كند اما حدود 30 درصد از ویتامین گروه B آن بر اثر فریز شدن كاهش پیدا می‌كند

30 درصد ویتامین B گوشت‌های فریز شده از بین می‌رود
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: گوشت فریز شده تا 6 ماه و حتی یك سال قابل مصرف است و ارزش غذایی طی این مدت تغییری نمی‌كند اما حدود 30 درصد از ویتامین گروه B آن بر اثر فریز شدن كاهش پیدا می‌كند.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: تاریخ تولید، بسته بندی مناسب بدون پارگی و مجوز بهداشتی درج شده روی گوشت‌های چرخ شده ضروری است و حتماً باید این محصولات در یخچال نگهداری شوند.

وی گفت: گوشت چرخكرده حداكثر یك یا 2 روز در یخچال سالم می‌ماند و در صورتی كه مصرف نشد، حتماً باید آن را در فریزر نگه داشت.

این متخصص تغذیه افزود: نگهداری از گوشت در فریزر نیز اصولی دارد. گوشت فریز شده تا 6 ماه و حتی یك سال قابل مصرف است و ارزش غذایی آن كه مهمترین آن پروتئین و اسیدهای آمینه است طی این مدت تغییری نمی‌كند اما حدود 30 درصد از گروه ویتامین های B در اثر فریز شدن كاهش پیدا می‌كند.

عبداللهی اضافه كرد: بهترین نحوه مصرف گوشت این است كه آن را از فریزر خارج كرده و داخل یخچال بگذارند تا كم كم از حالت انجماد خارج شود.

وی گفت: گوشت پس از خارج شدن از حالت انجماد خونابه‌ای دارد كه در واقع مواد مغذی، املاح و ویتامین‌هاست و بهتر است آن را دور نریزند و در پخت غذا استفاده كنند.

یك متخصص تغذیه افزود: به هنگام انجماد گوشت هم لازم است به اندازه هر وعده گوشت را بسته بندی كنند و دقت كنند كه هوای داخل نایلون مخصوص فریز كردن مواد غذایی كاملاً خارج شده باشد.

عبداللهی اضافه كرد: گوشت چرخ كرده بهتر است بیش از 2 تا 3 ماه در فریزر نگه داشته نشود و زودتر مصرف شود و بهتر است روی تمام بسته‌های گوشتی تاریخ ورود به فریزر را بنویسیم تا گوشت‌های قبلی در فریزر زودتر مصرف شوند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha