متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه زنان قبل از بارداری باید وضعیت سلامتی خود را به طور کامل کنترل کنند، گفت: پرکاری تیروئید می‌تواند سبب زایمان زودرس و سقط جنین شود.

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به اینکه زنان قبل از بارداری باید وضعیت سلامتی خود را به طور کامل کنترل کنند، گفت: پرکاری تیروئید می‌تواند سبب زایمان زودرس و سقط جنین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان‌زاده با اشاره به ضرروت تست قبل از بارداری جهت وضعیت سلامتی فرد اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌ها در صورتی که در زنان درمان نشود بارداری می‌تواند سبب تشدید آن و یا بروز مشکلات برای جنین شود.

وی افزود: ترشح بیش از حد هورمون تیروئید در واقع پرکاری تیروئید بوده و می‌تواند به زایمان زودرس و سقف جنین منجر شود. کم کاری تیروئید نیز در کودکان اختلالات مغزی به همراه داشت لذا زنان قبل از بارداری باید عملکرد تیروئید خود را بررسی کنند.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی ادامه داد: مشکلات قلبی،‌ افسردگی، کاهش عملکرد ذهنی، ضعف عضلانی،‌تولد نوزاد با نقص و ناباروری از عوارض کم‌کاری تیروئید بوده که با درمان به موقع آن می‌توان از این عوارض جلوگیری کرد.

زمان‌زاده به علائم بیماری کم‌کاری تیروئید اشاره کرد و گفت: ضعف عضلانی، خشک شدن مفاصل با پیدایش درد مفصلی، پیدایش خشکی در پوست، خستگی مفرط، ریزش موها، یبوست، ورم صورت و بالا رفتن وزن فرد از جمله علائم کم‌کاری تیروئید بوده که برای درمان آن می‌توان از هورمون تیروئید مصنوعی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه اگر این بیماری شناخته و درمان نشود، علائم آن بسیار شدیدتر و آزار دهنده خواهد شد، گفت: نشانه‌های کم‌کاری تیروئید در نوزادان پرخوابی، یبوست، زرد شدن رنگ چهره، حجیم بودن زبان و بیرون آمدن آن همچنین ورم صورت است. بنابراین تشخیص به موقع این بیماری در افراد طی همه سنین بسیار حائز اهمیت است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha