معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که مشارکت مردم همگام با اقدامات دولت در راستای کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بدون همکاری مردم نمی توانیم پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته باشیم.

ابتکار خواستار همکاری مردم برای کاهش آلودگی هوا شد

سلامت نیوز:  معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که مشارکت مردم همگام با اقدامات دولت در راستای کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار خواهد بود، گفت: بدون همکاری مردم نمی توانیم پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه داشته باشیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در حاشیه همایش مهندسی و تکنولوژی های سبز برای آینده پایدار، در جمع خبرنگاران افزود: برای وزاتخانه ها، نهادها و سازمان های مرتبط با کاهش آلودگی هوا تکالیف مشخص و هدفگذاری شده است.


وی تاکید کرد: تمام دستگاه ها باید با سرعت لازم و همگام با هم به اجرای وظایف خود بپردازند و نقش و مشارکت مردم در این زمینه نیز بسیار تاثیر گذار است.
ابتکار گفت: با اقدامات صورت گرفته دولت از سال ٩٢ تاکنون روند آلودگی هوا روبه کاهش است به طوری که از ابتدای سالجاری تاکنون ٢٣١ روز هوای سالم و پاک داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال ٩٢ ، ١٧٦ روز هوا سالم و پاک بود.
وی تاکید کرد: با اجرای طرح معاینه فنی یکپارچه ( سیمفا) تمام خودروها به ویژه در کلان شهرها موظف به داشتن معاینه فنی خواهند شد و به طور کامل کنترل می شوند.


معاون رییس جمهوری تاکید کرد: سعی می کنیم با همکاری دستگاه ها مانند راهنمایی و رانندگی نظارت بیشتری بر خودروها و الایندگی انها داشته باشیم .
وی به نقش شهرداری ها در این زمینه هم اشاره کرد و گفت: شهرداری ها هم باید همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند؛ توسعه حمل و نقل عمومی، ساماندهی خودروهای سنگین و نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های گازوییلی برخی از تدابیر مقتضی است.


ابتکار از همکاری وزارت نفت خبر داد و گفت: سازمان محیط زیست و وزارت نفت همکاری خوبی با هم دارند، هر چند وظیفه ما نظارتی است.
وی افزود: طبق مصوبه دولت اخیرا استانداردهای خروجی صنایع کسور ارتقا یافته و تمام صنایع مکلف به اجرای آن هستند.
ابتکار با بیان این که تمامی صنایع از جمله صنایع پتروشیمی مکلف به اجرای استانداردهای نوین هستند، افزود: در این زمینه همکاری مشترکی با وزارت نفت در زمینه صنایع پتروشیمی در عسلویه داریم و برای اجرایی شدن بخش های آن تلاش می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha