حداقل سن قانونی خارجی‌هایی كه بر اساس ازدواج با اتباع انگلیس خواهان كسب اجازه اقامت در این كشور هستند از ‪ ۱۸‬به ‪ ۲۱‬سال افزایش یافت.

وزارت كشور انگلیس روز چهارشنبه اعلام كرد، این اقدام كه از سال ‪۲۰۰۸‬ آغاز خواهد شد، به منظور مقابله با ازدواج‌های صوری به منظور كسب اجازه اقامت در انگلیس صورت گرفته و بخشی از برنامه گسترده و بلند مدت سیاست مبارزه با مهاجرت‌های بی‌رویه و غیرقانونی در این كشور است.

مقررات جدید درباره افزایش حداقل سن متقاضیان خارجی ازدواج با اتباع انگلیسی در شرایطی وضع شده كه حداقل سن ازدواج اتباع انگلیسی داوطلب ازدواج با خارجی‌ها همچنان ‪ ۱۸‬سال است.

به گفته "جان رید" وزیر كشور انگلیس، این اقدام همچنین در مقابله با ازدواج‌های اجباری و بدون رضایت طرفینی كه عمدتا بین اتباع كشورهای آسیای جنوب شرقی و انگلیسی‌هایی كه اصالتا از آن منطقه هستند، نیز می‌تواند موثر واقع شود.

در صورت اجرای كامل مقررات جدید سالانه حدود ‪ ۳‬هزار نفر از تعداد زنان جوان مهاجر عمدتا هندی كه بر مبنای ازدواج با اتباع انگلیسی به این كشور مهاجرت می‌كنند، كاسته خواهد شد.

یكی دیگر از راهكارهای جدید دولت انگلیس برای مقابله با ازدواج‌های صوری برای كسب اجازه اقامت این كشور، اجباری كردن آزمون درك و شناخت از فرهنگ و زبان انگلیسی است كه متقاضیان ازدواج با اتباع انگلیسی باید در آن پذیرفته شوند و نشان دهند كه در جامعه جدید منزوی و بدون ارتباط نخواهد ماند.

از دیگر موارد این اقدامات محدودكننده مهاجرت، اجباری شدن مصاحبه برای روادید ازدواج و انگشت نگاری افراد خارجی متقاضی ازدواج با اتباع انگلیس، ثبت و ضبط بایومتریك چشم، اجباری شدن استفاده از كارت شناسایی ملی و اثبات هویت آنان از طریق سیستم‌های جدید علمی و بین‌المللی است.

یكی دیگر از موارد سختگیری جدید مهاجرتی ضرورت كنترل و گزارش ثبت نام افراد دارای ویزای دانشجویی است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha