سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 20464

5 آیه در قرآن وجود دارد كه می‌فرماید غذای انسان باید منشأ گیاهی داشته باشد. هرم غذایی انسان در قرآن مشخص شده است كه می‌فرماید غذای انسان با آب باران باشد. كه شامل دانه‌ها و حبوبات، قندها، چربی‌ها و ویتامین‌ها.

اولویت اصلی غذای انسان باید گیاه باشد
سلامت نیوز: یك محقق قرآنی گفت: اسلام مصرف گوشت را حرام نكرده است اما توصیه اكید اسلام مصرف غذاهای گیاهی است و غذاهای جدید مثل سوسیس و كالباس هم غذاهای خبیث و مضر هستند.

جمشید خدادادی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: غذای اصلی انسان گیاه است و خدا به غذاهای گیاهی كرامت می‌دهد. خداوند در سوره مباركه شعراء آیه 7 می‌فرماید، چرا به زمین نگاه نمی‌كنید خداوند گیاهان را زوج آفرید و به آنها كرامت بخشید.

این محقق قرآنی اضافه كرد: مطابق آیات قرآن در بهشت اولین غذایی كه به انسان‌ها می‌دهند غذاهای گیاهی است.آیه 20 تا 24 سوره مباركه واقعه می‌فرماید، انسان زمانی كه وارد بهشت شد از هر میوه‌ای به او داده می‌شود، پس اولویت غذایی انسان گیاه است و اولویت ثانویه گوشت.

خدادادی گفت: در قرآن 4 مسئله طیبات، خبائث، حلال و حرام آمده است. غذای انسان باید دو مشخصه حلال و طیب را داشته باشد. هر حلالی طیب نیست. غذاهای خبیث مانند سوسیس، كالباس، پیتزا و نوشابه است.این غذاها بدن انسان را آلوده می‌كند. علی (ع) نیز می‌فرماید معده خود را گورستان حیوانات نكنید.

وی ادامه داد: 5 آیه در قرآن وجود دارد كه می‌فرماید غذای انسان باید منشأ گیاهی داشته باشد. هرم غذایی انسان در قرآن مشخص شده است كه می‌فرماید غذای انسان با آب باران باشد. كه شامل دانه‌ها و حبوبات، قندها، چربی‌ها و ویتامین‌ها.

وی گفت: اسلام خوردن گوشت را برای انسان حرام نكرده است اما مطابق فطرت خدادادی غذای اصلی انسان گیاه است و غذای ثانویه گوشت است و هیچ موجودی در جهان خلقت بر خلاف فطرت خود غذا نمی‌خورد.

وی افزود: بنده توصیه می‌كنم كه 90درصد غذای مردم گیاهی باشد و فقط 10درصد غذاها از گوشت باشد. این توصیه به نظر من با علم تغذیه امروز هم منافاتی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha