مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: بیشترین پرونده‌های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته‌های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و دندانپزشکی است.

جراحی زنان و زایمان در صدر پرونده‌های قصور پزشکی

سلامت نیوز:مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: بیشترین پرونده‌های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته‌های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و دندانپزشکی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی سلیمان پوربا اشاره به اینکه در 9 ماهه نخست سال جاری 31 هزار و 158 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند، اظهار کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 1.2 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مراجعان به دلیل نزاع 26.7 درصد از حجم مراجعان معاینات مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، افزود: از کل مراجعان نزاع تعداد 10 هزار و 156 نفر زن و 21 هزار و دو نفر مرد بوده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان خاطرنشان کرد: در آذر ماه سال جاری نیز دو هزار و 295 نفر (812 زن و 1483 مرد) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که نسبت به آذر ماه سال گذشته (2334 نفر شامل 877 زن و 1457 مرد) حدود 1.7 درصد کاهش داشته است.

سلیمان پور با اشاره به اینکه در 9 ماهه سالجاری 26 مورد فوتی (25 مرد و 1 زن) به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع شده است، افزود: مرگ ناشی از برق گرفتگی در 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل که 29 نفر  بوده کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت 39 مرد و چهار زن به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 49 نفر (5 زن و 44 مرد) بوده کاهش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تعداد پرونده‌های به نتیجه رسیده در کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان 993 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 7 درصد افزایش داشته است.

سلیمان پور اضافه کرد: از کل پرونده‌های به نتیجه رسیده دراین مدت، 630 مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده‌های پزشکی قانونی و 241 مورد پرونده‌های مرتبط با موضوعات روانپزشکی قانونی بوده است. تعداد پرونده‌های رسیدگی به قصور پزشکی در 9 ماهه امسال 122 پرونده بوده است که در 95 پرونده پزشک تبرئه و در 27 پرونده برای کادر درمان قصور تشخیص داده شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته‌های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و دندانپزشکی بوده است. پرونده‌های مرتبط با قصور پزشکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 11 درصد کاهش داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha