كالری برنج در مقایسه با سایر مواد غذایی مناسب است مثلاً كالری برنج نصف كالری نان و كمتر از یك سوم كالری قند و شكر است. برنج یك منبع سرشار از ویتامین B1 یا تیامین است و این ویتامین در برنج قهوه‌ای بیشتر است. در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در خصوص مفید بودن مصرف حبوبات و غلات در سلامت قلب و عروق انجام شده است، هفته‌ای 2 تا 3 بار باید حبوبات مصرف شود.

مصرف غلات و حبوبات موجب كاهش 40 درصدی بیماری قلبی می‌شود
سلامت نیوز: یك متخصص تغذیه گفت: كسانی كه از غلات یا حبوبات استفاده می‌كنند 30 تا 40 درصد كمتر از دیگران دچار عارضه قلبی می‌شود.

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: مواد غذایی اعم از میوه‌ها و سبزی‌ها، غلات و حبوبات، مواد پروتئینی، لبنیات و هر ماده‌ای كه در طبیعت است دارای خواص و فواید بی‌شماری است كه هنوز بسیاری از آنها برای محققان و دانشمندان شناخته نشده است.

وی گفت: امروزه ملاحظه می‌شود بعضی از افراد جامعه به منظور كاهش وزن یا عدم تمایل و دلایل دیگر برخی از مواد خوراكی را كاملاً از برنامه رژیم غذایی حذف می‌كنند در صورتی كه در رژیم غذایی سالم هیچ ماده غذایی مفید نباید حذف شود.

این متخصص تغذیه افزود: برنج، غلات و حبوبات از جمله این مواد غذایی هستند. برنج یك منبع غذایی غنی از كربوهیدرات پیچیده و فاقد كلسترول و سدیم است.

شمس نورایی گفت: كالری برنج در مقایسه با سایر مواد غذایی مناسب است مثلاً كالری برنج نصف كالری نان و كمتر از یك سوم كالری قند و شكر است. برنج یك منبع سرشار از ویتامین B1 یا تیامین است و این ویتامین در برنج قهوه‌ای بیشتر است. در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در خصوص مفید بودن مصرف حبوبات و غلات در سلامت قلب و عروق انجام شده است، هفته‌ای 2 تا 3 بار باید حبوبات مصرف شود.

وی اضافه كرد: كسانی كه از غلات یا حبوبات استفاده می‌كنند 30 تا 40 درصد كمتر از دیگران دچار عارضه قلبی می‌شود و اخیراً در خصوص برنج و به خصوص برنج قهوه‌ای تحقیقات مشابهی انجام شده است كه نشان می‌دهد اگر برنج همراه با سبزی‌ها و حبوبات مصرف شود و از مصرف روغن اضافی و گوشت‌های چربی پرهیز شود، می‌تواند عامل مؤثر در كاهش میزان تنگی عروق كرونری قلب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha