پزشکی قانونی از افزایش 4 / 32درصدی مرگ ها و جان باختن 421 نفر بر اثر مسمومیت با گازمنواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال در کشور خبر داد.

منواکسید کرین طی 9 ماه 421 قربانی گرفت

سلامت نیوز:پزشکی قانونی از افزایش 4 / 32درصدی مرگ ها و جان باختن 421 نفر بر اثر مسمومیت با گازمنواکسید کربن از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال در کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، در9ماهه امسال ، 421 تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این شمار فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با شمار تلفات 318 تن32.4 درصد بیشتر شده است.


به گزارش سازمان پزشکی قانونی،از کل تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در این مدت 304 تن مرد و 117 تن زن بودند.
بر اساس این گزارش در این مدت استان های تهران با 96، اصفهان با 34 و آذربایجان شرقی با 28 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی با 2 و یزد و خوزستان هر کدام با سه فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.
همچنین در این مدت تلفات مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در استان بوشهر در حد صفر، گزارش شده است.

**مرگ 145 تن بر اثر گازگرفتگی در آذر امسال
این گزارش می افزاید : در آذر ماه سالجاری 145 تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند؛ این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که شمار تلفات 91 تن بود، 59.3 درصد افزایش یافته است.
در پاییز امسال 215 تن بر اثر گازگرفتگی در کشور جان باخته اند که این آمار 51.1 درصد از کل تلفات9ماهه امسال را به خود اختصاص می دهد.

**توصیه های ایمنی
سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می کند، ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند. گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است.استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

**علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن
علایم مسمومیت حاد با این گاز ، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست که در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha