قائم مقام سازمان سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای آیین نامه صلاحیت حرفه ای پرستاران باید ساز و کارهای مناسبی صورت گیرد.

صلاحیت حرفه ای باید درست اجرا شود

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان سازمان نظام پرستاری گفت: برای اجرای آیین نامه صلاحیت حرفه ای پرستاران باید ساز و کارهای مناسبی صورت گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریفی مقدم با بیان اینکه سازمان اساس صلاحیت حرفه ای را قبول دارد، گفت: برای اجرای صلاحیت حرفه ای باید ساز و کارهای مناسبی در نیروهای استاندارد ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر تخت (بیمار) باید توسط یک پرستار خدمات رسانی شود، تصریح کرد: در زمان شیفت اضافه کاری و اجباری پرستاران درصد بروز خطا بیشتر می شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه تا بستر صلاحیت حرفه ای برای پرستاران ایجاد نشود، امکان اجرای این آیین نامه در بیمارستان ها ممکن نخواهد بود، افزود: پرستاران نیز تمایل به اجرای این آیین نامه دارند اما متاسفانه در اصل صلاحیت حرفه ای پرستاران باعث ایجاد محدودیت و معدودیت های کاری این قشر شده است.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه راهنمای بالینی باید سال های پیش در مراکز درمانی و بیمارستان ها اجرا می شده است، تاکید کرد: در بیمارستان ها کادر پزشکی و پرستاری باید یکسری از اصول اولیه را رعایت کنند.

وی یاد آور شد: طبق این آیین نامه باید تمام فعالیت ها و کارها در بیمارستان ها بر اساس راهنمای بالینی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha