چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 205101

کرامپ های شبانه اغلب در پی از بین رفتن مایعات و مواد معدنی بدن بروز می کند. کرامپ ها یا گرفتگی عضلات جزو مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد بروز می کند. این مشکل به طور ناگهانی و به مدت چند ثانیه و حتی چند دقیقه بروز و فرد را اذیت می کند.

6 درمان طبیعی برای گرفتگی های عضلانی شبانه

سلامت نیوز: کرامپ های شبانه اغلب در پی از بین رفتن مایعات و مواد معدنی بدن بروز می کند. کرامپ ها یا گرفتگی عضلات جزو مشکلات رایجی است که برای بسیاری از افراد بروز می کند. این مشکل به طور ناگهانی و به مدت چند ثانیه و حتی چند دقیقه بروز و فرد را اذیت می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، گرفتگی عضلانی جزو انقباض ها و گرفتگی های ناخودآگاه است در یک یا چند عضله و در اکثر موارد عضله پا و به ندرت عضلات برخی مفاصل بروز می کند. این مشکل اغلب در طول شب بروز کرده و فرد را از خواب بیدار می کند. بنابراین باعث کاهش کیفیت خواب و استراحت فرد می شود که مشکلات خود را دارد. با این حال می توان با رعایت برخی اصول و همچنین مصرف برخی مواد غذایی با این مشکل مقابله کرد. با ما باشید تا با این روش‌های طبیعی بیشتر آشنا شوید.


گرفتگی عضلات از چه چیز ناشی می شود؟

متخصصان بر این باور هستند که فعالیت ورزشی بالا، کاهش مایعات و افت مواد معدنی و همچنین تغییرات مربوط به پیری باعث بروز این گرفتگی ها می شود. با وجود اینکه گرفتگی های عضلانی کوتاه و شدید هستند اما گاه چند دقیقه نیز به طول می انجامند و فرد را وادار می کنند تا به مدت طولانی در همان پوزیشن بماند. در هر حال این مشکل باعث فلج شدن موقت شده و می‌تواند روی کیفیت زندگی فرد تأثیر منفی بگذارد؛ بنابراین لازم است مراقبت های لازم انجام شود.

آب چغندر و سیب برای برطرف کردن گرفتگی عضلانی

از دست دادن کنترل pH خون معمولاً عاملی برای بروز اسپاسم های عضلانی شبانه محسوب می شود. این وضعیت مانع از تقسیم مواد معدنی در بدن می شود. نوشیدنی عسل و سرکه سیب حاوی ترکیبات قلیایی است و به این ترتیب به تعادل pH بدن کمک می کند

اسموتی با چغندر و سیب یک نوشیدنی سالم با میزان بالایی مواد معدنی ضروری است که سلامت عضلات را ارتقا می دهند. این نوشیدنی به طور خاص به ورزشکاران و افرادی که به هر دلیل فعالیت بدنی بالایی دارند توصیه می شود. این نوشیدنی همچنین خواص دیورتیک و ضدالتهابی دارد که به کنترل گرفتگی عضلانی مربوط به احتباس آب در بدن و مشکلات گردش خون کمک می کند.

مواد لازم

کرفس 3 شاخه

سیب 1 عدد

چغندر 1 عدد

آب 100 میلی لیتر

کافی است آب تک تک مواد را بگیرید و سپس آن‌ها را با یک استکان آب در مخلوط کن ریخته و میکس کنید. این نوشیدنی را شب‌ها یک تا دو ساعت قبل از خواب میل کنید.

جوشانده گیاه جینکوبیلوبا

جوشانده گیاه جینکوبیلوبا خواص ادرارآوری و ضدالتهابی دارد و یک آرامبخش طبیعی محسوب می شود. این نوشیدنی برای پیشگیری و درمان کرامپ های شبانه مؤثر عمل می کند.

مواد لازم

گیاه جینکوبیلوبا 3 قاشق معادل 30 گرم

آب 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

روش تهیه و مصرف

آب را بجوشانید و سپس گیاه جینکو را به آن اضافه کنید. اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت 3 دقیقه بجوشد و سپس زیر شعله را خاموش کنید. صبر کنید که جوشانده تان به دمای قابل مصرف برسد. آن را صاف کرده و میل کنید. می توانید از این نوشیدنی به میزان دو فنجان در روز مصرف کنید.
نوشیدنی عسل و سرکه سیب

جوشانده گزنه یک نوشیدنی دیورتیک (ادرارآور) است که باعث دفع مایعات محبوس شده در بافت های بدن می شود. مصرف منظم این چای باعث آرامش عضلات و کاهش التهاب و پیشگیری از بروز گرفتگی عضلانی و اسپاسم می شود

از دست دادن کنترل pH خون معمولاً عاملی برای بروز اسپاسم های عضلانی شبانه محسوب می شود. این وضعیت مانع از تقسیم مواد معدنی در بدن می شود. نوشیدنی عسل و سرکه سیب حاوی ترکیبات قلیایی است و به این ترتیب به تعادل pH بدن کمک می کند.

مواد لازم

عسل 1 قاشق معادل 25 گرم

سرکه سیب 1 قاشق معادل 10 میلی لیتر

آب 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

روش تهیه و مصرف

یک قاشق عسل و سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم حل کنید. این ترکیب را به صورت ناشتا و همچنین قبل از خواب بنوشید.


شیر، عسل و لیموترش

ترکیب شیر، عسل و آب لیموترش یک ترکیب آرامبخش و ایده آل برای پیشگیری از بروز کرامپ های شبانه است. اثرات این نوشیدنی به کاهش فشارهای وارده به عضلات کمک کرده و خواب عمیقی فراهم می کند.

مواد لازم

شیر 1 لیوان معادل 200 میلی لیتر

عسل 1 قاشق معادل 25 گرم

لیموترش 1 قاشق چای‌خوری معادل 5 میلی لیتر

روش تهیه و مصرف

شیر را گرم کرده و با یک قاشق عسل و آب لیموترش مخلوط کنید. اجازه دهید چند دقیقه استراحت کرده و قبل از خواب میل کنید.

جوشانده گزنه

ترکیب شیر، عسل و آب لیموترش یک ترکیب آرامبخش و ایده آل برای پیشگیری از بروز کرامپ های شبانه است. اثرات این نوشیدنی به کاهش فشارهای وارده به عضلات کمک کرده و خواب عمیقی فراهم می کند

جوشانده گزنه یک نوشیدنی دیورتیک (ادرارآور) است که باعث دفع مایعات محبوس شده در بافت های بدن می شود. مصرف منظم این چای باعث آرامش عضلات و کاهش التهاب و پیشگیری از بروز گرفتگی عضلانی و اسپاسم می شود.

مواد لازم

گزنه خشک 2 قاشق غذاخوری معادل 20 گرم

آب 1 لیتر

روش تهیه و مصرف

برگ خشک گزنه را در یک لیتر آب بریزید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بجوشد. زیر شعله را خاموش کنید و اجازه دهید ترکیب کمی استراحت کند. سپس آن را صاف کرده و روزانه 3 استکان بنوشید.


ماساژ با شاه بلوط هندی

شاه بلوط هندی شهرت زیادی در بهبود جریان خون، تسکین پادرد و کاهش گرفتگی های عضلانی دارد. می توانید عصاره این گیاه را با اندکی روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ماساژ استفاده کنید.

مواد لازم

عصاره شاه بلوط هندی 5 قطره

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

چه باید کرد؟

دو ترکیب ذکر شده را مخلوط کنید و با حرکات دورانی ملایم پاها را ماساژ دهید. برای پیشگیری نیز می توانید قبل از خواب یا با احساس نخستین علائم درد ماساژ را شروع کنید.


حرف آخر

یادتان باشد که درمان های طبیعی اشاره شده مانند درمان مکمل است و بدون شک جای درمان پزشکی را نمی گیرد. توصیه می کنیم در گام اول سبک زندگی و تغذیه تان را اصلاح کنید و اگر با روش های طبیعی ذکر شده مشکلتان حل نشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha