سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 205624

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان در ۳۶۶ بیمارستان و ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم از توسعه و نوسازی ناوگان اورژانس با به کار گیری ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته خبر داد.

کاهش سزارین در کشور

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت ۱۸۰۰ واحد اختصاصی زایمان در ۳۶۶ بیمارستان و ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم از توسعه و نوسازی ناوگان اورژانس با به کار گیری ۲۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، محمد آقاجانی معاون - درمان وزارت بهداشت اظهار داشت: با صدور دفترچه بیمه سلامت ایرانیان برای 10 میلیون و 677 هزار نفر، پوشش بیمه ای خدمات درمانی به بالاتر از 95 درصد رسیده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، کاهش سهم مردم از هزینه بستری از 37 درصد به 3 درصد برای روستاییان و 6 درصد برای شهرنشینان و حمایت مالی از 21 میلیون بیمار بستری،کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم در مجموع بازار سلامت (دولتی- خصوصی، بستری- سرپایی) از 53 درصد به 40درصد و حفاظت مالی از بیماران بستری در برابر هزینه‌های کمر شکن در بیمارستان‌های دولتی برای 77.4 درصد جمعیت کشور به صورت هدفمند و کاهش 42 درصدی قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی مصرفی را از جمله اقدامات حوزه درمان در راستای اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد.

وی انجام یک میلیون و 313 هزار زایمان طبیعی رایگان در سراسر کشور را از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های جمعیتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سزارین به میزان 6.5 درصد مطلق معادل 11.6 درصد پایه کاهش یافته است و به 400 هزار نفر مادر باردار در دوران بارداری برای توانمند سازی برای باروری و زایمان طبیعی آموزش رایگان داده شده است.

آقاجانی از ساخت تعداد 1800واحد اختصاصی زایمان(LDR ) در 366 بیمارستان و افتتاح 848 واحد آن در سالجاری خبر داد و پوشش 85درصدی هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی برای زوج های نابارور، ایجاد 17 مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در 6 استان فاقد مرکز (یاسوج، زاهدان، بندرعباس، شهرکرد، گلستان، لرستان) و توسعه و تجهیز 24 مرکز درمان ناباروری موجود را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت در راستای سیاستهای وزارت بهداشت برشمرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به بازسازی بیمارستان های فرسوده گفت: 2500000 متر مربع فضای بستری در 570 بیمارستان وابسته به وزارت بهداشت بازسازی شده است و 129622 قلم تجهیزات هتلینگ توزیع شده است.

به گفته آقاجانی در دولت یازدهم 39 هزار تخت بیمارستانی کشور با استفاده 100 درصدی از تولیدات داخلی نوسازی کامل شده و 27 هزار و 500 قلم تجهیزات پزشکی سنگین و متوسط برای بیمارستان‌ها تامین شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه حضور 5 هزار و 749 پزشک متخصص و فوق تخصص در 301 شهر کمتر توسعه یافته و محروم و تمام وقت شدن همگی آنان در بیمارستان‌های دولتی، حضور 843 نفر پزشک متخصص مقیم در هر شب در 19 تخصص در 412 بیمارستان اصلی کشور برای درمان بیماران اورژانس و انجام 102 میلیون بار ویزیت توسط 16,852 متخصص و فوق تخصص در 658 کلینیک ویژه در 385 شهر کشور با نرخ ارزان دولتی به منظور دسترسی اقشار محروم همراه با ساخت 250 پلی کلینیک تخصصی جدید شامل 6440 مطب برای فعالیت این پزشکان از دیگر اقدامات حوزه درمان برشمرد.

به گزارش وزارت بهداشت - آقاجانی از توسعه اورژانس کشور خبر داد و گفت: 25 پایگاه اورژانس هوایی راه اندازی شده است و 5 هزار و 562 مصدوم و بیمار بدحال به بیمارستان‌ها طی 3 هزار و 502 سورت پروازی منتقل شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تا قبل از طرح تحول نظام سلامت ناوگان آمبولانس زمینی اورژانس کشور فقط سه هزار آمبولانس در اختیار داشته است، از توسعه و نوسازی اورژانس با به کار گیری 2400 دستگاه آمبولانس پیشرفته تا پایان دولت یازدهم خبر داد و گفت: ساخت و گسترش 125 بخش اورژانس در بیمارستان‌های تروما و اصلی کشور و نوسازی بخش اورژانس در سایر بیمارستان‌ها از اقدامات حوزه درمان وزارت بهداشت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha