رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با عنوان این مطلب که بیشترین قربانیان حوادث ترافیکی در ایران افراد جوان هستند، بر تعریف یک استراتژی مشخص درمانی در زمینه جراحی‌های فک و صورت تاکید کرد.

لزوم تعیین استراتژی مشخص درمانی برای قربانیان حوادث ترافیکی

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور با عنوان این مطلب که بیشترین قربانیان حوادث ترافیکی در ایران افراد جوان هستند، بر تعریف یک استراتژی مشخص درمانی در زمینه جراحی‌های فک و صورت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علیرضا زالی صبح چهارشنبه در پانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران که در هتل المپیک تهران برگزار شد گفت: جراحان ما در این حوزه تخصصی با یافته های نوین آشنایی کامل دارند و به توانمندی های خوبی رسیده اند.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰ جراح فک و صورت و همچنین ۱۰۰ دستیار این رشته افزود: پیش بینی می‌شود به اندازه کافی از جراحان فک و صورت در کشور برخوردار باشیم.

وی در عین حال به نیاز کشور برای استفاده از جراحان فک و صورت اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع «تروماها» به عنوان یک بیماری غیرواگیر و نگران کننده در کشور نیاز است از جراحان فک و صورت بیش از پیش استفاده کنیم.

زالی همچنین بر ضرورت استفاده از تخصص جراحان فک و صورت در جراحی‌های پلاستیک و سرطان‌های صورت تاکید کرد و گفت: نیازمند بازنگری در روش های متعارف در درمان‌های رادیکال هستتیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور  اظهار داشت: جراحی های فک و صورت برای آنکه در اهداف درمانی به موفقیت دست یابد می‌بایست به انجام کار تیمی به عنوان یکی از ضروریات خطیر راهبردی توجه شود.

زالی با اشاره به ساختار پیچیده‌ای که در صورت وجود دارد افزود: دو مولفه بسیار مهم در رسیدن به درمان مطلوب در جراحی‌های صورت می‌بایست مورد توجه قرار گیرد.

وی به جنبه‌های زیبایی و درمانی به عنوان دو مولفه اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از این موارد مورد توجه جراحان قرار نگیرد درمان ابتر می‌ماند.

وی همچنین با عنوان این مطلب که بیشتر قربانیان حوادث ترافیکی ما نسل جوان هستند اظهار داشت: می‌بایست یک استراتژی مشخص درمانی برای قربانیان این قبیل حوادث تعریف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha