با مرگ دو تن دیگراز شهروندان اندونزی براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای مرغی، شماره جان باختگان این كشور به ‪ ۷۱‬نفر رسید.

به گزارش ایرنا از جاكارتا، رییس اداره مبارزه با بیماری آنفلوانزای مرغی وزارت بهداشت اندونزی روز پنجشنبه گفت: تست‌های اولیه انجام شده بر روی نمونه‌های این دو قربانی، وجود ویروس عامل مولد بیماری را در بدن آنها تایید كرد و ما در حال حاضر منتظر نتایج نمونه برداری دوم و تایید آزمایشگاه‌هستیم.

"رونزیار روسین" افزود: برای اینكه این موارد در آمار سازمان بهداشت جهانی نیز ثبت شود تایید دو آزمایشگاه مختلف در اندونزی ضروری است.

بر اساس اعلام خبرگزاری اندونزی (آنتارا) یكی از دو بیمار در جزیره سوماترا و دیگری در یك بیمارستان نظامی در جاكارتا درگذشتند.

در صورت تایید آزمایشگاه دوم شمار قربانیان بیماری آنفلوانزای مرغی در اندونزی به ‪ ۷۱‬تن خواهد رسید كه بالاترین میزان در بین كشورهای جهان می باشد.

آنفلوآنزای مرغی عمدتا یك عارضه خاص طیور محسوب می‌شود اما در سال ‪۱۹۹۷‬ برای نخستین بار ابتلای انسان به این بیماری از هنگ كنگ گزارش شد.

تقریبا در همه موارد گزارش شده، ابتلای انسان به ویروس آنفلوانزای مرغی از طریق تماس با طیور صورت گرفته اما در چند مورد در هنگ كنگ و ویتنام احتمال سرایت بیماری از انسان به انسان گزارش شد اما قابل تایید نبود.

انتقال بیماری از انسان به انسان می‌تواند نشانه‌ای از ایجاد جهش در ویروس باشد كه در این صورت احتمال بروز همه‌گیری جهانی قوت می‌گیرد.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، همه‌گیری جهانی آنفلوآنزای مرغی می‌تواند به اقتصاد كشورهای آسیایی بین ‪ ۶‬تا ‪ ۹‬درصد آسیب وارد كند.

این آسیب ناشی از اقدامات قرنطینه‌ای شدید در تجارت جهانی ، كاهش تولید ناشی از این بیماری و مرگ ومیر خواهد بود.

در صورت وقوع چنین همه‌گیری ، اقتصاد كشورهای در حال توسعه با شدت بیشتری دچار صدمه می‌شود چرا كه میزان مرگ و میر در این گروه از كشورها بالا خواهد بود.

بر اثر پاندمی (همه‌گیری جهانی) آنفلوآنزای مرغی، تولید ناخالص ملی در چین ‪ ۸/۷‬درصد، كره جنوبی ‪ ۶/۷‬درصد، ژاپن ‪ ۶/۱‬درصد، مجموعه آسه‌آن ‪ ۷/۱‬درصد و در استرالیا ‪ ۶/۸‬درصد كاهش خواهد یافت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha