مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان جزء چهار استان دارای بالاترین نرخ بازماندگی از تحصیل در سطح کشور است.

خوزستان جزء ۴ استان دارای بالاترین نرخ بازمانده از تحصیل

سلامت نیوز:  مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوزستان جزء چهار استان دارای بالاترین نرخ بازماندگی از تحصیل در سطح کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،روزبه کردونی با اشاره به اینکه در بحث بازماندگی از تحصیل نیز مذاکرات خوبی را با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند داشتیم، افزود: در استان‌های دوزبانه از جمله خوزستان ما با پدیده بازماندگی از تحصیل در مقطع ابتدایی مواجهیم به‌نحوی‌که در زمان حاضر بازماندگی از تحصیل در مناطق عربی سه تا چهار برابر مناطقی است که تک‌زبانه هستند و این آمار ارائه‌شده از سوی آموزش‌وپرورش است. مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با دستور وزیر و مصوبه در شورای‌عالی رفاه، اعتبار ویژه‌ای را برای بازگشت به تحصیل کودکان در استان‌های دارای دو زبان تخصیص دادیم،

تصریح کرد: در خوزستان ۱۲ ‌هزار کودک در مقطع ابتدایی را شناسایی کردیم که از دو هفته گذشته راستی‌آزمایی عددی آنها آغاز شده تا پس از حصول اطمینان از آمار موجود و با استفاده از مشوق‌های تحصیلی و سایر اقدامات به موضوع ورود کنیم که دراین‌باره نیز به کمک و همراهی اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیاز داریم. کردونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مهم‌ترین کاری که در حوزه آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور انجام دادیم آن بود که ببینیم جامعه هدف آسیب‌پذیر ما کجاست زیرا برای سیاست‌گذاری در جهت کنترل و مداخله نیاز به شناخت از وضعیت موجود داریم، گفت: دو تا سه واقعیت در استان خوزستان قابل توجه است، نخست آنکه در سال گذشته برای نخستین‌بار سازمان ملل اعلام کرد مسیر ترانزیت مواد مخدر پس از افغانستان که از شمال ایران بوده، به‌دلیل بازشدن مرز و دیگر تحولات خاورمیانه، استان خوزستان یکی از مسیرهای ترانزیت شده و این را به‌طور رسمی اعلام کرده و در نقشه‌هایش نیز موجود است.

وی افزود: این به آن معناست که وقتی مسیر ترانزیت در خوزستان داریم؛ یعنی ریزش وجود دارد و بنابراین در مباحث مقابله با عرضه و تقاضا یک عزم ملی و بین‌المللی نیاز است. شیوع‌شناسی‌ای که سازمان بهزیستی پس از ۱۰ سال آن را به انجام رساند، این موضوع را تأیید می‌کند. خوزستان در بحث سوءمصرف مواد مخدر با فاصله از میانگین کشور رتبه نخست را دارد و رفع آن نیاز به همراهی و همکاری دارد.

وی با شرح اینکه وضعیت طلاق با شاخص نسبت طلاق به ازدواج سنجیده می‌شود، گفت: خوزستان در این زمینه در سطح کشور رتبه ۲۳ را دارد و این به آن معناست که این استان در این مورد، جزء استان‌های با ریسک بالای طلاق به‌شمار نمی‌رود، اما آبادان در استان خوزستان دراین‌باره وضعیت قرمز دارد و این یعنی در بحث طلاق، آبادان به نسبت کل استان وضعیت بدتری دارد. کردونی بیان کرد: در بحث همسرآزاری، خوزستان رتبه ۲۴ کشور را دارد و وضعیت آبادان نیز دراین‌باره وضعیت زرد است و این یعنی شهرهای با ریسک بالا محسوب نمی‌شود.


مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بحث گردوخاک بر آسیب‌های اجتماعی و افزایش خشونت تأثیر مستقیم دارد، گفت: خوزستان در زمره پنج استان کشور دارای بالاترین نرخ مرگ‌ومیر غیرعمد همچون سکته است که براساس گفته تحلیلگران، گردوخاک نیز بر آن اثرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha