معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۴ براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.

حوادث غیرعمد علت ۱۱.۵ درصد مرگ‌ها در کشور

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در سال ۹۴ براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت(وبدا)، ‌دکتر محمد آقاجانی در نشست هم اندیشی هفته سلامت مردان در دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه  ۹ درصد مرگ و میر جهانی بر اثر حوادث است، گفت: آمار جهانی نشان می‌دهد در هر ۶ ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر حادثه فوت می‌کند و مرگ ناشی از حادثه ۱.۷ برابر مرگ‌های ناشی از ایدز و مالاریا است.

آقاجانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از حوادث در کشورهای با درآمد کم و متوسط و در سنین بین ۱۵ تا ۴۴ سالگی رخ می‌دهد، افزود: در مقایسه‌ای که بین مرگ‌های ناشی از حوادث و سه بیماری عفونی مهم انجام شد، مرگ بر اثر حوادث رتبه اول را پیدا کرد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مردان، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث را مربوط به حوادث ترافیکی دانست و گفت: جالب اینکه کمترین مرگ ناشی از حوادث مربوط به جنگ‌ها است. در عین حال باید توجه کرد که مردان دو برابر بیش از زنان به علت حوادث فوت می‌کنند و در مردان مرگ‌های ناشی از حوادث در درجه اول مربوط به حوادث ترافیکی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در این باره افزود: در کشور ما نیز حوادث غیرعمدی علت ۱۱.۵ درصد مرگ و میرها هستند و حوادث عمدی دو درصد این میزان را تشکیل می‌دهند.

آقاجانی با استناد بر آمار پزشکی قانونی، نیمی از مرگ‌های غیرطبیعی را به دلیل حوادث ترافیکی دانست و گفت: در کشور ما مرگ‌های ناشی از حوادث به ترتیب به ترافیک، تروما و سقوط مربوط است.

وی همچنین با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی علت یک میلیون و ۳۰۰ هزار فوت در سال است، افزود: این حوادث که در سال ۲۰۱۲ نهمین علت مرگ و میر در جهان بوده است، در گروه ۱۵ تا ۲۹ سال اهمیت بیشتری می‌یابد و سومین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی و مغزی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در سال ۹۴ براساس آمار پزشکی قانونی بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، اما با این حال اتفاق مهمی که در این زمینه رخ داده این است که از سال ۸۵ به بعد شاهد سیر نزولی در مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی هستیم.

 آقاجانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر همه مجروحین حوادث ترافیکی تحت حمایت رایگان هستند و در سال ۹۴، ۷۰۰ هزار پرونده حوادث ترافیکی به صورت رایگان توسط وزارت بهداشت پوشش داده شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha