جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2071

با وجود خواص بسیار چای، محققان معتقدند چنانچه در مصرف چای به ویژه چای پررنگ زیاده روی شود مشکلات فراوانی از جمله کم خونی به بار می آید.

چای پررنگ مضر است


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نوشیدن چای پررنگ و زیاد  موجب بروز و شیوع کم خونی در افراد می‌شود، چرا که نوشیدن چای موجب جذب آهن بدن شده و همین امر در بروز کاهش خون در بین افراد نقش خواهد داشت. افراد چنانچه تمایل به نوشیدن " چای " دارند ، بهتر است آن را کم رنگ میل کنند.

ریزش مو نیز با کم خونی ارتباط مستقیم دارد. کم اشتهایی ، عصبانیت ، کاهش حواس و قوای جسمانی، بی‌حوصلگی و خستگی زودرس از دیگر علایم کم خونی در بین افراد است.

بهترین راه برای جلوگیری از کم‌ خونی و تقویت میزان آهن مورد نیاز بدن خوردن غذاهایی مانند گوشت، عدس و جگر به عنوان منابع غنی آهن است.

نفس تنگی و درد قفسه سینه نیز ناشی از کم خونی در بین افراد است و کم خونی بیشتر در بین کودکان ‪ ۹‬تا ‪ ۱۴‬ماهه و زنانی که خونریزی زیاد دارند و اطفال و افراد مسنی که مشکل گوارشی دارند، شایع تر است.

به همین سبب بهتر است افراد روزی دو تا سه فنجای کم رنگ استفاده کنند . ضمنا توصیه شده است چای را بلافاصله پس از صرف غذا ننوشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha