رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که گزارش ها حکایت از این دارد که تالاب هورالعظیم احیاء شده است، گفت: دولت در این دوره توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است که مهم‌ترین آن ها احیای تالاب‌ها است.

ابتکار: هورالعظیم احیاء شده، نمی دانم سر و صداها برای چیست

سلامت نیوز:رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که گزارش ها حکایت از این دارد که تالاب هورالعظیم احیاء شده است، گفت: دولت در این دوره توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته است که مهم‌ترین آن ها احیای تالاب‌ها است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،معصومه ابتکار  با بیان اینکه مهمترین نتیجه اقدامات سفر رئیس جمهور به خوزستان تصویب 100 میلیون دلار اعتبار بود، گفت: این اعتبار پیشنهاد دولت بود که در مجلس هم به تصویب رسید تا با سرعت بیشتری طرح های مربوط به کاشت نهال، تثبیت بیولوژیک و پخش سیلاب انجام شود.

وی افزود: کار خیلی بزرگ و وسیع است و چیزی حدود 350 هکتار می باشد که در فاز اول 40 هزار هکتار باید انجام شود. بنابراین با توجه به اینکه کار بزرگی است، مشارکت مردم را نیاز دارد. خوشبختانه در این زمینه مشارکت مردم هم وجود دارد و از ابعاد مختلف در این موضوع همکاری خواهند کرد.

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: علاوه بر تخصیص اعتبارات، اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان به وزرات جهاد کشاورزی تزریق شد که بتوانند در بحث تثبیت و عملیات اجرایی کار کنند.

ابتکار ادامه داد: از طرفی ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با قوت کار خود را انجام می دهد و بخش های مختلف ستاد مانند هواشناسی هم درگیر این مساله هستند، در بحث احیای تالاب ها نیز سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو نقش دارند، در کاشت نهال مسئولیت به عهده جهاد کشاورزی است و هواشناسی هم در پیش بینی نقش بسزایی دارد که باید تجهیزات کافی را در اختیار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در پایش و اندازه گیری نقش دارند، گفت: وزارت بهداشت نیز درباره عوارض بهداشتی و امکانات درمانی و اورژانس ها مسئولیت بر عهده دارد، بنابراین یک کار فرابخشی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از فواید سفر رئیس جمهور به خوزستان تاکید بر اقداماتی بوده که دولت در این دوره برای خوزستان انجام داده و توجه ویژه ای داشته است که مهمترین آنها توجه به احیای تالاب ها بوده است.

ابتکار در ادامه بیان کرد: با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور دارند و گزارش های ما و وزارت نیرو هم نشان می‌دهد تالاب هور العظیم احیاء و تا 70 درصد آبگیری شده و  30 درصد آن مانده تا کامل شود.

وی افزود: نمی دانم سر و صداها برای چیست و نمی دانم چرا این حقیقت، این خورشید تابانی که در آسمان است را عده ای می خواهند انکار کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از گروه‌های حقیقت‌یاب، از انجمن متخصصین محیط زیست  و تشکل‌ها و مردم دعوت می کنیم بروند تالاب هورالعظیم را ببینند، چیزی که عیان است را همه بروند ببینند. ضمن این که در حال حاضر نیز تصاویر ماهواره‌ای گویا است.

ابتکار با اشاره به تاکید رییس جمهور به مساله محیط زیست اظهار کرد: دبیرخانه ستاد مقابله با گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط زیست فعال است و تمام برنامه‌های خود را با قوت ادامه می دهد ، مهم‌ترین کار تدوین شناسایی کانون‌های گرد و غبار است که در سطح ملی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تدوین برنامه‌های مقابله با گرد و غبار در برخی استان‌ها مانند خوزستان نهایی شده یعنی برنامه مشخص است و وظیفه و نقش هر دستگاهی کاملا تعریف شده و مشخص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha