نماینده شوشتر گفت: EC آبی که از جلوی سد گتوند علیا برداشت می شود، بین 600 تا 800 میکروگرم بر موس است اما EC این آب وقتی به خرمشهر سرازیر می شود به 2200 میکروگرم بر موس می رسد، این مساله یعنی ما اصلا آب شرب نداریم و مدیریتی هم وجود ندارد که این بحث های فاضلاب را پیگیری کند.

از گتوند تا خرمشهر فاضلاب به رودخانه کارون می ریزد

سلامت نیوز:نماینده شوشتر گفت: EC آبی که از جلوی سد گتوند علیا برداشت می شود، بین 600 تا 800 میکروگرم بر موس است اما EC این آب وقتی به خرمشهر سرازیر می شود به 2200 میکروگرم بر موس می رسد، این مساله یعنی ما اصلا آب شرب نداریم و مدیریتی هم وجود ندارد که این بحث های فاضلاب را پیگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سهراب گیلانی در آیین افتتاح پروژه های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: باید به طور ویژه و متواضعانه از کادر پزشکی و حوزه سلامت بهداشت و درمان شوشتر تشکر کرد. طرح هایی نظیر بخش های سی و تی اسکن و داخلی دو بیمارستان خاتم الانبیاء در مدتی کوتاه و از تیرماه امسال آغاز شده است و کارهایی که در این مدت انجام شد از مصادیق مدیریت جهادی است.

وی خطاب به وزیر بهداشت تصریح کرد: شهرستان شوشتر و شهرستان گتوند، در ابعاد و حوزه های مختلف عقب ماندگی جدی دارند. با وجود اینکه شهرستان شوشتر در زمینه برداشت گندم، شهرستان دوم خوزستان محسوب می شود اما در این حوزه ظرفیت بسیار بیشتری فراهم است تا حوزه کشاورزی در این شهرستان ارتقاء یابد. بیش از 60 درصد زندگی هر دو شهرستان شوشتر و گتوند، به زمینه های مختلف حوزه کشاورزی مربوط می شود و ظرفیت کشاورزی در هر دو شهرستان بسیار فراوان است.

نماینده شوشتر در خانه ملت، با بیان اینکه 10 هزار نفر بیکار در شهرستان شوشتر وجود دارد، عنوان کرد: اگر دولت، شرکت کشت و صنعت کارون را به ما تحویل دهد، بدون یک ریال هزینه اما با اولین سازوکارها می توان اشتغالزایی آن را از حدود 3 هزار نفر به 5 هزار یا 6 هزار نفر افزایش داد و این شرکت را به مجتمع کشت و صنعت تبدیل کرد. امروزه ما اقدام به کاشت نی و سپس برداشت شکر می کنیم اما شرکت های جانبی آن نظیر کاغذسازی و الکل سازی تعطیل است. دولت به راحتی و به وسیله سرمایه گذاران می تواند شرکت کشت و صنعت کارون را به مجتمع کشت و صنعت کارون ارتقاء دهد.

گیلانی بیان کرد: ما در شوشتر، شرکت لاستیک سازی را داریم که اگر ارتقاء نیابد، تعطیل می شود. در این شرکت بیش از 60 یا 70 درصد ساختار مورد نیاز برای تولید تایر وجود دارد و اگر تولید تایر در این شرکت ها راه اندازی شود می تواند برای بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی کند. سرمایه گذاران قوی هم در شوشتر وجود دارند اما واقعا در پیچ و خم های اداری بسیار زیاد، فوق العاده اذیت و گرفتار می شوند.

وی با انتقاد از روند اداری مسیر طرح های سرمایه گذاری در شوشتر، گفت: بیش از 4 مورد طرح های سرمایه گذاری در شوشتر وجود دارد که به علت این پیچ و خم های اداری آزاردهنده با مشکل مواجه شده اند. این مساله تاکنون رسانه ای نشده اما باید برای آنها فکری کرد. اگر این مساله حل شود، بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر به وی مراجعه کرده اند و نامه داده اند، اظهار کرد: درخواست بیش از 90 درصد این افراد بحث اشتغال بوده است. خیرین خوبی در حوزه های مختلف در شهرستان شوشتر داریم. با ستاد اجرای فرمان امام(ره)، تفاهم شده که بیش از 90 میلیارد تومان جهت اشتغالزایی در شوشتر و گتوند هزینه شود اما مشکلات موجود در روند اداری یا باید حل شوند یا بلاخره باید تغییر رویه دهند. اگر این مشکلات حل شده بود، شرکت کشت و صنعت ما به سمت شهرک های صنعتی می رفت.

گیلانی تصریح کرد: با پیگیری هایی که انجام شد، دیروز مقرر شد که 2200 هکتار از زمین های دیم شعیبیه تحت سیستم آبیاری تحت فشار قرار بگیرد و هزینه آن نیز بیش از 26 میلیارد تومان توافق شده است.

وی با اشاره به مشکل فاضلاب در شهرستان شوشتر بیان کرد: EC آبی که از جلوی سد گتوند علیا برداشت می شود، بین 600 تا 800 میکروگرم بر موس است اما EC این آب وقتی به خرمشهر سرازیر می شود به 2200 میکروگرم بر موس می رسد، این مساله یعنی ما اصلا آب شرب نداریم و مدیریتی هم وجود ندارد که این بحث های فاضلاب را پیگیری کند. از شهر گتوند تا خرمشهر فاضلاب در رودخانه کارون ریخته می شود و ما دو رودخانه شور عقیلی و بتوند را نیز داریم.

نماینده شوشتر با انتقاد از وضعیت کیفیت آب شهرستان های شوشتر و گتوند اظهار کرد: در حال حاضر خانه ای در شوشتر وجود ندارد که فاقد دستگاه تصفیه کن باشد. این دستگاه شاید EC آب را کاهش دهد اما با بوی آب چکار خواهد کرد؟ پساب های شرکت های مختلف نیز به رودخانه ریخته می شود و واقعا بحث فاضلاب اذیت کننده است.

گیلانی با بیان اینکه تبدیل شدن شعیبیه به شهرستان به صورت جدی در حال پیگیری است، عنوان کرد: زمینه های این موضوع نیز فراهم است. شعیبیه نزدیک به 40 هزار نفر جمعیت و بیش از 60 روستا دارد اما شهرستان نیست و گتوند که 45 روستا دارد، شهرستان است. کشت و صنعت امام در شعبیبه قرار دارد و بنابراین ظرفیت های فراوان و بی نظیری در این منطقه وجود دارد تا به شهرستان تبدیل شود.

گیلانی افزود: فاصله شعیبیه تا شوشتر بیش از 40 کیلومتر است و واقعا خواستار این هستیم که توجه ویژه ای به شعیبیه شود. البته مشکلات فراوانی نیز در شعیبه وجود دارد.

وی خطاب به وزیر بهداشت گفت: از شما دو خواهش داریم که در این زمینه به مردم قول دهید، در وهله اول می خواهیم که با احداث یک دانشگاه دیگر، دانشگاه علوم پزشکی شوشتر را به دانشگاه علوم پزشکی ارتقاء دهید و همچنین به بیمارستان 200 تختخوابی خاتم الانبیاء نیز کمک کنید تا تکمیل شود و به بیمارستان 200 تختخوابی آموزشی تبدیل شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha