دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 207871

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حدود هشت ماه از پرونده مرحوم کیارستمی می‌گذرد و افکار عمومی در این زمینه حساسیت دارد. حکم اولیه ارائه شد اما متأسفانه هنوز حکم نهایی اعلام نشده و انتظار می‌رفت در چنین پرونده‌هایی سرعت عمل بیشتری وجود داشته باشد.

گله از اعلام نشدن حکم نهایی «کیارستمی»

سلامت نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت گفت: حدود هشت ماه از پرونده مرحوم کیارستمی می‌گذرد و افکار عمومی در این زمینه حساسیت دارد. حکم اولیه ارائه شد اما متأسفانه هنوز حکم نهایی اعلام نشده و انتظار می‌رفت در چنین پرونده‌هایی سرعت عمل بیشتری وجود داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،‌ ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در پی سفر وزیر بهداشت به ایلام کمیته‌ای برای بررسی نیازهای شهر تشکیل شده آیا خواسته‌هایی که مردم این شهر دارند با توجه به جمعیت کم آنها خواسته‌های معقولی است و برای دیگر شهرهای مشابه ایجاد توقع نمی کند؛ گفت: ما معیارهای علمی خودمان را  داریم. گروهی که برای بررسی انتخاب شده قرار شده است اطلاع‌رسانی لازم را در این زمینه کند تا آنچه که شایسته مردم است ارائه شود.

حریرچی در خصوص پرونده فوت مرحوم کیارستمی گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت گله‌مند هستیم که چرا دوستانی که در این خصوص مسئول هستند حکم نهایی اعلام نشده است. هشت ماه از این پرونده می‌گذرد و با توجه به حساسیت بالای افکار عمومی درخواست داریم که نتیجه هر چه زودتر اعلام شود. در چنین پرونده‌هایی سرعت عمل بسیار مهم است.

حریرچی گفت: از لحاظ خطاهای درمانی کشور ما نسبت به کشورهای توسعه یافته تفاوت زیادی ندارد ولی به دلیل ارتباط خوب و اعتماد مردم به جامعه پزشکی میزان شکایات نسبت به کشورهای مشابه کمتر است.

وی در خصوص چهارشنبه سوری گفت: توصیه ما این است که مردم از اقدامات خطرناکی که ممکن است آنها را دچار آسیب کند پرهیز نمایند. وزارت بهداشت نیز اقدامات و آمادگی لازم خود را خواهد داشت.

حریرچی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه «در بیمارستانی برای یک مریض تشخیص دادند که باید سونوگرافی صورت گیرد اما دکتر معالج این تشخیص را قبول نمی‌کند و برای مریض سی‌تی‌اسکن تجویز می‌‌کند. این نمونه اقدامات به دلیل چیست»، گفت: بعضی از این موارد در بیمارستان‌های آموزشی اتفاق می‌افتد و بعضی به دلیل اختلاف سلیقه گروه پزشکی. بعضی موارد اجتناب‌ناپذیر است اما بعضی به دلیل ناهماهنگی‌ها است که با مراقبت‌های بالینی که تدبیر شده است در تلاش هستیم این موارد را به حداقل برسانیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در تمام بررسی‌هایی که در 15 سال گذشته انجام شده است جامعه پزشکی در گروه اول و دوم اعتماد مردم بودند. گروهی که می توانند رتبه اول یا دوم را بیاورد یعنی بسیار مورد اعتماد مردم است. ما از لحاظ اعتماد مردم نسبت به گروه‌های دیگر شاخص بالاتری را داریم و بسیاری از افرادی که به پزشک مراجعه می‌کنند با همین اعتمادبخشی پزشک خوب می‌شوند. مثلا ثابت شده کسانی که عمل جراحی قلب باز می‌کنند اگر رابطه خوبی با جراح داشته باشند کمتر در بیمارستان می‌مانند یا جالب توجه است که بدانید یکی از بزرگ‌ترین اساتید شیمی‌درمانی کشور کمترین میزان تجویز داروهای گرانقیمت شیمی درمانی را دارد زیرا بیماران به او اعتماد دارند.

وی گفت: خدشه دار شدن این اعتماد بین مردم و جامعه پزشکان به نفع هیچکس نیست. پزشکان در هیچ بیمارستان دولتی و خصوصی کارهای پزشکی خود را تا 26 و 27 اسفند کمتر نخواهند کرد. همچنین در بیمارستان‌ها در اسفندماه نسبت به متوسط ماه‌های دیگر عمل‌های جراحی بیشتری صورت می‌گیرد.

حریرچی گفت: گله‌ای که از بخش خصوصی دارم این است که به اندازه سهمی که در ارائه خدمت دارند این وظیفه و سهم خود را در ایام تعطیلات و سخت سال ایفا نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha