پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در حقیقت شناسه و اعتبار هر پرستار است كه از طریق آن به روز بودن دانش و اطلاعات پرستاری، سلامت جسمی، روانی، مسائل اخلاقی و انضباطی مورد بررسی قرار می گیرد اما اینكه چه مرجع یا مراجعی اقدام به سنجش این موارد نمایند بسیار با اهمیت است.

هیئت منتخب وزارت بهداشت صلاحیت صدور پروانه حرفه پرستاری را ندارد

سلامت نیوز: پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری در حقیقت شناسه و اعتبار هر پرستار است كه از طریق آن به روز بودن دانش و اطلاعات پرستاری، سلامت جسمی، روانی، مسائل اخلاقی و انضباطی مورد بررسی قرار می گیرد اما اینكه چه مرجع یا مراجعی اقدام به سنجش این موارد نمایند بسیار با اهمیت است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، علیرضا مرادی رئیس هیئت مدیره ملایرضمن بیان این مطلب ادامه داد: هیئت منتخبی كه وزیر بهداشت برای صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران برگزیده اند شایستگی لازم را برای این كار ندارند چراكه اساسا بررسی شاخصه های پرستاری در صلاحیت مراجع پرستاری كشور است نه مراجع پزشكی.

وی افزود: جریان پزشك سالارانه در این موضوع هم نمودی واضح دارد. چراكه در كمال تعجب میبینیم در هیئت صدور پروانه صلاحیت حرفه ای علیرغم عدم حضور رئیس سازمان نظام پرستاری در كمال تعجب رئیس سازمان نظام پزشكی حضور دارند كه این امر به نوبه خود نمایشی آشكار از جریان پزشك سالار حاكم بر نظام سلامت كشورمان است.

مرادی ادامه داد: به طور معقول و منطقی در هر صنفی افراد با صلاحیت آن صنف می توانند  شایستگی و توانمندی فعالان آن صنف را مشخص نمایند. بنابراین چگونه تعدادی از پزشكان می بایست در مورد صلاحیت و یا عدم صلاحیت پرستاران اظهار نظر نمایند؟ در حقیقت باید گفت این تصمیم وزارت بهداشت نوعی توهین به حرفه پرستاری به شمار می آید.

وی افزود: شاید بعضی ها موضوع را به این صورت توجیه كنند كه به دلیل مرتبط بودن این دو حرفه، از حضور پزشكان نیز در این هیئت استفاده شده است. اما آیا در تعیین صلاحیت حرفه ای پزشكان نیز از نمایندگان پرستاری استفاده می شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری ملایر در پایان خاطر نشان كرد: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای از مطالبات دیرین پرستاری است اما اجرای آن با روال فعلی به دور از منطق است و موجب عدم رضایت پرستاران در سراسر كشور شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha