معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه از یک بحران جهانی خبر داد که جان 20 میلیون نفر در 4 کشور جهان را تهدید می‌کند.

بزرگترین بحران جهان پس از جنگ جهانی دوم: خطر مرگ 20 میلیون گرسنه در 4 کشور

سلامت نیوز: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه از یک بحران جهانی خبر داد که جان 20 میلیون نفر در 4 کشور جهان را تهدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران از روزنامه گاردین چاپ لندن، "استیون اوبراین" با اشاره به اینکه این بزرگترین بحران جهان پس از جنگ جهانی دوم است گفت: 20 میلیون نفر در 4 کشور جهان با مشکل گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: در صورتی که کشورهای جهان برای حل این بحران همکاری نکنند این عدد افزایش خواهد یافت.

بزرگترین بحران جهان پس از جنگ حهانی دوم: خطر مرگ 20 میلیون گرسنه در 4 کشور



اوبراین که در سازمان ملل سخن می‌گفت، خواستار تخصیص اعتبارات مالی به صورت فوری برای یمن، جنوب سومالی و شمال نیجریه شد.

معاون دبیرکل سازمان ملل از کشورهای جهان خواست تا برای رساندن کمک‌های بشردوستانه با هدف جلوگیری از یک فاجعه انسانی راهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: ما به صورت دقیق نیازمند 4 میلیارد دلار تا آغاز ماه ژوئیه (تقریبا 5 ماه آینده) هستیم.

معاون دبیرکل سازمان ملل نام کشور چهارم را ذکر نکرد و سازمان ملل نیز آن را جزو کشورهای درگیر با بحران گرسنگی نخوانده است در حالی که بر اساس اطلاعات سازمان ملل بیش از 30 درصد از کودکان زیر 5 سال این کشور از سوء تغذیه شدیدی رنج می‌برند و بر اساس این گزارش روزانه از هر 10 هزار کودک 2 نفر از آنها می‌میرند.

بر اساس گزارش برخی رسانه ها، کشور چهارم که در معرض تهدید کمبود غذا و گرسنگی قرار دارد کشور سودان جنوبی است که 5 سال پیش با حمایت غرب از کشور سودان جدا شد و از آن زمان تا کنون با مشکلات زیادی از جمله نزاع های خشونت آمیز داخلی، گرسنگی، فساد و غیره درگیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha