دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 208479

رئیس مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت گفت که واژگونی خودروی حامل کلر سبب مرگ 2 میلیون 302 هزار و 650 قطعه بچه ماهی در این مرکز شد.

مرگ 2 میلیون قطعه بچه ماهی در کلاردشت

سلامت نیوز: رئیس مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت گفت که واژگونی خودروی حامل کلر سبب مرگ 2 میلیون 302 هزار و 650 قطعه بچه ماهی در این مرکز شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، یک دستگاه خودروی حامل کلر صبح امروز یکشنبه در منطقه  رودبارک  و در دهانه ورودی آبگیری مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت واژگون و سبب آلوده شدن آب رودخانه سردآبرود شد .


آب مرکز تکثیر و پرورش ماهیان آزاد شهید باهنر کلاردشت که یکی از مراکز تکثیر ماهی دولتی و متعلق به سازمان شیلات ایران است، از این رودخانه تامین می شود.


مصطفی رضوانی یکشنبه شب گفت که پس از شکسته شدن تانکر حامل کلر ، تمامی حدود 2 هزار لیتر کلر وارد محل تکثیر ماهیان شد و در نتیجه تمامی موجودی این مرکز را از بین برد.


وی افزود : بر اثر این حادثه ، علاوه بر یک میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی امساله ، 500 هزار قطعه بچه ماهی پارساله ، یکهزار و 500 قطعه ماهی مولد آزاد ، 850 پیش مولد آزاد و 300 قطعه ماهی اصلاح شده قزل آلا تلف شد.


رئیس مرکز بازسازی ذخایر آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت خسارت وارد شده به این مرکز را بر اساس قیمت مصوب هر قطعه بچه ماهی و ماهیان تلف شده ، 2 میلیارد و 580 میلیون تومان برآورد کرد.


رودخانه سردآبرود یکی از رودخانه های حفاظت شده شمال کشور است که از کوههای تخت سلیمان و علم کوه کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیر در شهرستان های کلاردشت و چالوس به دریا می ریزد.


سردآبرود که در سال 1346 در شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان رودخانه حفاظت شده به ثبت رسید ، درگذشته زیستگاه گونه های ارزشمندی نظیر قزل آلای خال قرمز ، قزل آلای رنگین کمان ، ماهی خیاطه (لپه)، سس ماهی (لب پهن یا برزم) و ماهی سر مخروطی سیاه فلس (سگ ماهی، عروس ماهی یا مار ماهی) بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha