سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بالن های چینی که فروش آنها در سطح شهر رواج پیدا کرده است به هیچ وجه بی خطر نبوده و تاکنون موارد متعددی از خطرات آنها گزارش شده است.

خطرات آتش زدن بالن های چینی در شب چهارشنبه سوری

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: بالن های چینی که فروش آنها در سطح شهر رواج پیدا کرده است به هیچ وجه بی خطر نبوده و تاکنون موارد متعددی از خطرات آنها گزارش شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، سید جلال ملکی  گفت: به دلیل خطرات مواد محترقه، شهروندان باید توجه داشته باشند که در شب چهارشنبه سوری، تنها باید در کنار آتش هایی که خودشان درست می کنند بایستند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع مشاهده شده که شهروندان جذب شعله آتش هایی شده اند که از سوی سایرین درست شده و به یکباره مواد محترقه ای که داخل آتش انداخته شده منفجر و آسیب هایی را به آنها وارد کرده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه " روشن کردن آتش بخشی از مراسم چهارشنبه سوری پایان سال است" اظهارکرد: روشن کردن آتش بخشی از سنت مراسم چهارشنبه سوری پایان سال است و ما این موضوع را نفی نمی کنیم اما درخواست ما این است که شهروندان از روشن کردن آتش در نقاط پر خطر اجتناب کنند.

ملکی ادامه داد: بهتر است آتش های کوچک در استانبولی های بنایی درست شده تا هم آسفالت آسیب نبیند و هم خاموش کردن آن آسان باشد در غیر این صورت بهتر است در نقطه ای که تنها خاک است و گیاهی نیست، آتش روشن شود.

وی با تاکید بر لزوم اجتناب شهروندان از روشن کردن آتش در پارکینگ های ساختمان ها تصریح کرد: توصیه ما این است که شهروندان به هیچ وجه اقدام به روشن کردن آتش در پارکینگ منازل خود نکنند زیرا خطرات این کار بسیار زیاد است و می تواند منجر به آتش گرفتن کل ساختمان شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی خواستار حضور والدین در کنار فرزندان خود در مراسم چهارشنبه سوری شد و اذعان کرد: بر مبنای اصول روانشناسی، حضور خانواده ها در کنار یکدیگر می تواند منجر به کاهش حوادث شود و در مراسم چهارشنبه سوری نیز توصیه می شود که والدین در کنار اقوام و فرزندان خود حضور پیدا کنند.

ملکی در خصوص رواج روشن کردن بالن های چینی طی سال های اخیر در شهر تهران گفت: در سال های اخیر شاهد رواج روشن کردن بالن های چینی در مراسم چهارشنبه سوری بودیم اما باید به این موضوع توجه شود که پس از روشن کردن بالن ها، کنترل آنها از دست افراد خارج شده و می توانند خطراتی را به دنبال داشته باشند.

وی افزود: گاه مشاهده شده که بالن های روشن شده با سیم های برق برخورد کرده و منجر به آتش گرفتن سیم های برق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به لزوم کنترل ارتفاع آتش های روشن شده از سوی شهروندان خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی از موارد دیده شده که آتش هایی با ارتفاع بسیار زیاد روشن شده و حتی ارتفاع آتش آنقدر زیاد بوده است که منجر به آتش گرفتن سیم های برق و یا ساختمان های مسکونی شده است.

ملکی با ارائه آماری از میزان حریق گزارش شده طی چهارشنبه سوری سال گذشته بیان کرد: سال گذشته 53 مورد حریق فضای سبز و همچنین آتش سوزی در 26 خانه مسکونی گزارش شد که این نشان دهنده بی توجهی شهروندان به توصیه های ایمنی ارائه شده است.

وی تاکید کرد: در 2 سال گذشته هر سال یک مورد فوتی را در مراسم چهارشنبه سوری شاهد بوده ایم و امیدوار هستیم امسال حوادث چهارشنبه سوری به حد اقل برسد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی از خالی شدن سطل های مکانیزه قبل از ساعت 15 در روز سه شنبه 24 اسفندماه خبرداد و تصریح کرد: مقرر شده شهرداری تهران در روز چهارشنبه سوری، ساعت 15 تمام سطل های زباله را تخلیه کرده تا افراد اقدام به آتش زدن زباله های درون سطل ها نکنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha