معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با دستور وزیر بهداشت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تکلیف شده است که همه اورژانس ها، بخش‌های مراقبت ویژه همه بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروز باز باشد.

بخش مراقبت ویژه و اورژانس‌ تمام بیمارستان‌‌ها در نوروز باز است

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با دستور وزیر بهداشت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی تکلیف شده است که همه اورژانس ها، بخش‌های مراقبت ویژه همه بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروز باز باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محمد آقاجانی افزود: در تعطیلات نوروز به همه 900 بیمارستان‌ کشور اعم از بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه و عمومی غیر دولتی تکلیف شده است که بخش‌های اورژانس و همه بخش‌های مراقبت ویژه شامل ICU، CCU و NICU و PICU و نیز بخش های دیالیز به طور کامل باز باشد.


وی ادامه داد:‌ این بخش‌های بیمارستانی در همه بیمارستان‌های کشور در ایام نوروز بدون کاهش ظرفیت و به طور کامل مانند روزهای عادی فعالیت می‌کنند.
معاون وزیر بهداشت گفت: اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها نیز به میزانی که نیاز باشد در تعطیلات نوروز باز خواهند بود.


وی افزود: در همه بیمارستان‌های وزارت بهداشت در تمام شیفت‌(نوبت) های کاری ایام نوروز حتی شیفت شب حتما یک پزشک متخصص حضور دارد و 800 پزشک متخصص برای حضور در شیفت شب بیمارستان های دولتی آماده‌باش هستند.


آقاجانی گفت: برای ارائه خدمات سرپایی و غیر اورژانسی به مردم نیز کلینیک‌های ویژه تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی در بسیاری از شهرها بنا به نیاز با بخشی از ظرفیت خود باز خواهند بود و اگر شهری مسافرپذیر باشد و نیاز وجود داشته باشد، کلینیک‌های ویژه به اندازه نیاز در ایام نوروز باز هستند.


وی افزود: با توجه به تعطیلات نوروز به طور طبیعی مراجعات سرپایی و غیر اورژانسی مردم به پزشکان در این روزها کم می‌شود به همین علت ظرفیت کاری کلینیک‌های ویژه نسبت به روزهای عادی تا پایان تعطیلات کاهش پیدا می‌کند.


معاون وزیر بهداشت گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت بهداشت در مورد خدمات اورژانسی هیچگونه تعلل و تاخیری در ارائه خدمات در اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی در سراسر کشور از هیچ مرکز دولتی و غیر دولتی پذیرفته نیست و در صورت کم کاری و تعلل در هر مرکزی با افراد مسئول برخورد می‌شود.


وی افزود: مردم می‌توانند هر نوع شکایت خود را از مراکز اورژانس وزارت بهداشت با شماره 190 در میان بگذارند.
معاون وزیر بهداشت درباره فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی(115) نیز توضیح داد: در تعطیلات نوروز، همه 2 هزار و 400 پایگاه اورژانس کشور با آماده باش همه 17 هزار نیروی تکنسین اورژانس و با استفاده از چهار هزار آمبولانس زمینی در سراسر کشور آ‌ماده باش هستند.

** فعالیت یک مرکز اورژانس دندانپزشکی شبانه‌روزی در هر شهر
آقاجانی همچنین از فعالیت مراکز اورژانس دندانپزشکی در شهرها خبر داد و گفت: به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی تکلیف شده است که در تمام شهرهای بالای 50 هزار نفر حتما یک مرکز اورژانس دندانپزشکی فعال باشد و اگر چنین مرکزی در بخش دولتی وجود ندارد از طریق خرید خدمت، یک مرکز خصوصی در نزدیکی بیمارستان اصلی شهر فعال باشد.


وی گفت: مراکز اورژانس دندانپزشکی در تعطیلات نوروز باید به صورت شبانه روزی باز باشند و به همه 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور دستور داده شده است که این مراکز را فعال نگه دارند، نظارت بر فعالیت این مراکز به عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است و حتما در صورت کوتاهی باید پاسخگو باشند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha