اعضای خانواده‌ای كه 39 سال قبل پدر بیمارشان را به علت حادثه ریزش آوار در بیمارستان سینا از دست داده‌اند، اعلام شكایت كردند.

رونمایی دوباره از پرونده آوار مرگ در بیمارستان دولتی

سلامت نیوز: چهارم مردادماه سال 57 بود كه بخش جراحی و داخلی بیمارستان سینای تهران فرو ریخت و در جریان آن 11 بیمار زیر آوار جان باختند و 10 نفر دیگر هم به شدت زخمی شدند. بررسی‌های محل حادثه نشان داد، ریزش ساختمان بیمارستان به دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان مجاور آن كه برای توسعه بیمارستان در حال ساخت‌و‌ساز بوده رخ داده است. 

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه جوان نوشت: در حالی كه 39 سال از زمان حادثه مرگبار بیمارستان سینا گذشته است، صبح دیروز مردی به دادسرای جنایی مراجعه كرد و گفت: پدرش به نام قاسم مرادی 39 سال قبل در حادثه ریزش ساختمان سینا كشته شده است و الان از مقصران حادثه درخواست دیه دارم.  همسر این مرد به خبرنگار ما گفت: زمان حادثه پدر شوهرم 62 ساله بود و برای درمان عمل زانو در بیمارستان سینا بستری بود كه صبح روز حادثه از طریق تلویزیون متوجه ریزش ساختمان بیمارستان سینا شدیم. بلافاصله ما به بیمارستان رفتیم كه فهمیدیم پدر شوهرم در این حادثه جان باخته است.

 

 
در آن زمان ما فقط جسد را تحویل گرفتیم و شكایت نكردیم تا اینكه مدتی قبل یكی از بستگانمان كه مدتی قبل تصادف كرده بود، از مقصر شكایت كرد و دیه گرفت. وقتی فهمیدیم ما هم می‌توانیم برای مرگ پدر شوهرم درخواست دیه كنیم با وكیلی مشورت كردیم و بعد از آن من و شوهرم تصمیم گرفتیم در دادسرا شكایت و درخواست دیه كنیم. ما با حكم قاضی دادسرای ناحیه 12 به بیمارستان رفتیم كه متوجه شدیم پرونده‌های آن زمان معدوم شده است، برای اثبات موضوع آرشیو روزنامه‌های آن زمان را كه گزارش ریزش را پیگیری كردیم و نوشته بودند، تهیه كردیم و به قاضی ارائه دادیم، اما بعد از آن مشخص شد كه چون حادثه ریزش آوار بوده باید در دادسرای جنایی تهران شكایت و موضوع را پیگیری كنیم.

با طرح این شكایت، قاضی محسن مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران دستور داد تا علاوه بر ارسال گزارش پزشكی قانونی درباره گرفتن غرامت از سوی خانواده قربانی در زمان حادثه تحقیق شود. 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha