یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2096

در گذشته تصور می شد که مصرف غذاهای تند مضر بوده و به دستگاه گوارش صدمه می زند اما بررسی ها نشان می دهد که مصرف غذاهای تند تاثیرات مفیدی مانند رفع چربی پوست ، بهبود خواب و جلوگیری از اضافه وزن دارد.

غذاهای تند چربی سوز هستند

 


به گزارش سلامت نیوز  به نقل از مهر ، خوردن غذای سبک فلفل دار پیش از خواب ، علاوه بر راحت خوابیدن ، سلامتی پوست و سوخت و ساز بهتر بدن را نیز به همراه دارد.

به گفته این محققان ؛ خوردن فلفل قرمز ، خردل و غذای گرم باعث کاهش وزن شده و افزایش نوشیدن مایعات بعد از این گونه غذاها نیز مانع چاقی می شود.

به همین دلیل متخصصان تغذیه به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه می کنند که بهتر است به اندازه کافی از غذاهای تند و حاوی فلفل استفاده کننند و در ضمن آب فراوان بنوشند زیرا هر این دو عامل موجب افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن شده و چربی های ذخیره شده در بدن را به مصرف می رساند.

در عین حال اخیرا بررسی هایی نیز انجام شده که حاکی از نقش ضد میکروبی فلفل و غذاهای تند است که البته نتایج این تحقیقات هنوز تایید نشده اما در دست آزمایشات بیشتر است.

در ضمن از آنجا که ادویه جات برای دردهای التهابی مفاصل مفیدند و فلفل نیز از گروه ادویه جات است احتمالا مصرف آن برای کاهش  این گونه دردها نیز موثر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha