عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور چالش‌های میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پرستاری کشور را از وقایع ناخوشایند سال ۹۵ برشمرد و گفت: شاید برخی چالش‌های هدفمند وقایع تلخ در سال گذشته را رقم زد.

چالش میان وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری از وقایع ناخوشایند سال ۹۵

سلامت نیوز:عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور چالش‌های میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان نظام پرستاری کشور را از وقایع ناخوشایند سال ۹۵ برشمرد و گفت: شاید برخی چالش‌های هدفمند وقایع تلخ در سال گذشته را رقم زد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر زینب فدائی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری فوت همکاران جوان در شیفت کاری و غیر از شیفت کاری را از دیگر وقایع تلخ در سال گذشته دانست و اظهار کرد: متاسفانه علت هیچ‌یک از این فوت‌ها آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی نشد.

وی انباشته شدن مطالبات همکاران که در برخی شهرها تا به یکسال هم رسید، تصویب یکسری قوانین ضدپرستاری و … را از دیگر وقایع ناخوشایند سال ۹۵ برشمرد و افزود: تصویب ۲ قانون در اواخر سال گذشته بارقه امیدی برای جامعه پرستاری کشور بود که از آن جمله می‌توان به پرداخت کارانه‌های پرستاری براساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، حضور پرستاران در سطح جامعه و نقش پررنگ‌تر آن‌ها در برنامه پزشک خانواده در قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور تربیت بیمارستانی پرستار را از دیگر نگرانی‌ها و چالش‌ها در سال گذشته دانست و گفت: موضوع کمک پرستار که البته در ماه‌های پایانی سال تا حدودی نگرانی‌ها برطرف شد.

فدائی کاهش میزان چالش‌ها را از وقایع خوشایند برشمرد و افزود: مسئولان جامعه پرستاری کشور باید در سال جدید پرستاری کشور را از وضعیت موجود نجات و امید، اتحاد و همدلی را در جهت اعتلای حرفه‌ای افزایش دهند.

وی با تأکید بر این‌که باید اختلافات به‌نفع جامعه پرستاری کشور کنار گذاشته شود، خاطرنشان کرد: تصویب تعرفه خدمات پرستاری در منزل در شورایعالی بیمه از وقایع خوشایند بود که باید کوشید تا تعرفه سایر خدمات پرستاری هم به تصویب شورایعالی بیمه برسد.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که هم‌اکنون پرستاران در تأمین مخارج معیشتی خود مانده‌اند، بهبود وضع معیشتی پرستاران باید در اولویت های مسئولین پرستاری قرار بگیرد.

فدائی با انتقاد از افزایش بی رویه پذیرش دانشجوی پرستاری یادآور شد: باید امکانات استاندارد و زیر ساخت های لازم از جمله نیروی انسانی و فضای آموزشی به‌روز فراهم شود سپس ظرفیت پذیرش دانشجوی پرستاری افزایش یابد. سئولین پرستاری باید به نحوی عمل کنند که پرستار دغدغه‌ای جز خدمت‌رسانی نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha