ترکیب سه گیاه بومی ایرانی، آفریقایی و چینی باعث شکل گیری یک نوشیدنی صد درصد شرقی شده است که می‌تواند جریان شادی را در ذهن‌های افسرده و روان‌های خسته جاری کند.

با مصرف این نوشیدنی به آرامش برسید

سلامت نیوز:رکیب سه گیاه بومی ایرانی، آفریقایی و چینی باعث شکل گیری یک نوشیدنی صد درصد شرقی شده است که می‌تواند جریان شادی را در ذهن‌های افسرده و روان‌های خسته جاری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سال‌های زیادی از زمانی که مردم جامعه برای درمان بیماری‌هایشان به گیاهان سنتی روی می‌اوردند نگذشته است، زمانی که مادربزرگ‌ها برای درمان سرماخوردگی جوشانده دم می‌کردند یا برای شادابی و نشاط از دمنوش‌های گیاهی استفاده می‌شد. هرچند در سال‌های اخیر طب سنتی مورد بی مهری برخی قرار گرفت اما نباید فراموش کرد هنوز هم می‌توان برخی از بیماری‌ها را با مصرف گیاهان دارویی و بدون کمترین عوارضی درمان کرد، به همین جهت در ادامه ویژگی‌های نوشیدنی نشاط آوری را می‌خوانید که برای جامعه پراسترس ایران حکم آب روی آتش را دارد.

نوشیدنی شادی‌آور با گل سرخ  ایرانی به جنگ افسردگی می‌رود

یک دستور العمل قدیمی می‌گوید برای شادی باید پنج  چیز  را رعایت کرد: خالی کردن قلب از نفرت، آزاد کردن ذهن از نگرانی، ساده زندگی کردن، بخشش و کمتر انتظار داشتن. به این دستور العمل می‌شود. چیزهای دیگری هم اضافه کرد  از جمله خوردن یک نوشیدنی شادی آور. خبر خوب این است که به زودی یک نوشیدنی گیاهی با همین ویژگی و ترکیبی از  گل سرخ که گیاه بومی ایرانی است و رویبوس آفریقایی و جیسنیگ چینی وارد بازار می‌شود. ترکیب این گیاهان باعث پیدایی یک نوشیدنی شادی آور و ضد افسردگی شده است. این نوشیدنی برای جامعه ایران که روزهای پر استرسی را سپری می‌کند، است حکم آب روی آتش را دارد. در ادامه با محتویات این نوشیدنی شادی آور بیشتر آشنا می‌شویم.

گل سرخ ایرانی دشمن افسردگی

موثرترین گیاه موجود در این نوشیدنی گل سرخ است.  این گل بوته‌ای از شرق و به ویژه ایران نشات گرفته و پس از جنگ‌های صلیبی به همراه بسیاری از دستاوردهای دیگر جوامع مسلمان به اروپا رفت اما همچنین بهترین گل سرخ موجوددر جهان در ایران یافت می‌شود. رومیان باستان خاصیت دارویی برای رز قائل بودند و ابوعلی سینا که برای اولین بار از گل سرخ، گلاب گرفت از خواص درمانی آن بهره می‌برد. ساکنان اولیه آمریکای شمالی نیز برای تسکین سوزش سر معده و ناراحتی‌های معده چای دم شده با گلبرگ‌های رز می‌نوشیدند.

گل سرخ مظهر زیبایی و محبت است و البته کسانی که از خواص آن خبر دارند  این گل مظهر شادی و نشاط هم هست. این گل معطر قند، تانن، اسید گالیک، اسانس، مواد پکتینی و ماده رنگی دارد و کاسبرگ آن سرشار از ویتامین C و ویتامین‌های A،B و K است.

در گذشته از شربت کاسبرگ گل رز و برای افزایش مقاومت بدن کودکان در برابر عفونت‌ها و درمان سرماخوردگی استفاده می‌شد. شادی بخشی یکی از مهمترین خواص گل سرخ است. به همین دلیل بوییدن گل سرخ و گلاب برای بهبود سردردهای ناشی از گرمی بسیار خوب است. استفاده از گلاب گل سرخ در مراسم عزا هم به این دلیل است که افراد عزادار دچار از استرس و غم کمتری رنج ببرند و تحمل آنها در صبر بر مصیبت بیشتر شود.

روبیوس آفریقایی علیه استرس

روبیروس گیاهی با ریشه آفریقایی است. این گیاه کاربرد زیادی در تولید نوشیدنی‌ها دارد و از برگ­های سوزنی‌اش برای تهیه‌ انواع چای و نوشیدنی، معمولاً به همراه لیمو و شکر استفاده می‌شود. گیاه رویبوس در جنوب افریقا رشد میکند و مصرف آن در بسیاری از کشور های دنیا، به ویژه برای تولید محصولات سلامتی رو به افزایش است. رویبوس دارای سطح بالایی از ویتامین‌ها (مانند ویتامین دی) و مواد معدنی (نظیر روی) و از سویی سرشار از بهترینِ آنتی اکسیدان‌هاست مانند سوپراکسید دیسموتاز (superoxide dismutase) و تمام این عوامل باعث می‌شوند این گیاه به ترمیم چروک و بازسازی پوست کمک بسیار زیادی می‌کند و به همین دلیل در نوشیدنی ترکیبی شادی آور از آن استفاده شده است. رویبوس همچنین کافئین ندارد.  کافئین  فشار خون را بالا می‌برد و بدن را دچار استرس می‌کند . از طرفی، تحقیقات نشان داده است استفاده از رویبوس نقش بسیار زیادی در کاهش فشار خون و استرس دارد.

جینسینگ چینی ضد خستگی

جینسینگ یک گیاه چینی است که تاریخ استفاده از آن به قرن ها قبل باز می‌گردد. این گیاه در دوران گذشته از چنان ارزش والایی در شرق برخوردار بود که به عنوان مثال در چین تنها امپراطوران حق جمع‌آوری و نگهداری ریشه‌های آن را داشتند و در دوران‌های بعد نیز به عنوان جزیی جدایی ناپذیر از وعده غذایی پادشاهان و امپراطوران به منظور افزایش قوای جسمانی، ذهنی، و به عنوان اکسیر جوانی و شادابی جایگاه خود را همچنان حفظ کرد. استفاده از آن در بین سرخپوستان امریکایی نیز رایج بوده است. جین سینگ دارای آثار متعدد فارماکولوژی از جمله دارای اثر ضد خستگی و تاثیرگذاری مثبت سیستم اعصاب مرکزی است و به همین دلیل هم در نوشیدنی ترکیبی شادی آور از آن استفاده شده است.

ترکیب این سه گیاه بومی ایرانی، آفریقایی و چینی باعث شکل گیری یک نوشیدنی صد درصد شرقی شده است که می‌تواند جریان شادی را در ذهن‌های افسرده روان‌های خسته جاری کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha