چندی پیش، مأموران پلیس از مرگ مشکوک زن جوان و دختر‌بچه سه‌ساله‌اش در خیابان زمزم، با‌خبر و در محل حاضر شدند. اجساد متعلق به زن 24‌ساله‌ای به نام پریوش و دختربچه سه‌ساله‌ای‌ به نام سمیرا بود که به نظر می‌رسید بر اثر پارگی شلنگ گاز و مسمومیت شدید فوت کرده‌اند.

خیانت؛دختر خردسال را به کام مرگ کشاند

سلامت نیوز:چندی پیش، مأموران پلیس از مرگ مشکوک زن جوان و دختر‌بچه سه‌ساله‌اش در خیابان زمزم، با‌خبر و در محل حاضر شدند. اجساد متعلق به زن 24‌ساله‌ای به نام پریوش و دختربچه سه‌ساله‌ای‌ به نام سمیرا بود که به نظر می‌رسید بر اثر پارگی شلنگ گاز و مسمومیت شدید فوت کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت:نرگس، دوست مقتول که در محل حاضر بود، گفته است: «شوهر مقتول راننده کامیون است. او تماس گرفت و گفت حوالی اهواز است. گفت که چندین‌بار با همسرش تماس گرفته اما او جواب نمی‌دهد، به‌همین‌دلیل از من خواست خبری بگیرم. وقتی وارد خانه شدم، دیدم مأموران آتش‌نشانی با شکستن در ورودی وارد خانه شده ‌بودند و جسد پریوش و دخترش در اتاق خواب افتاده بود.» بعد از ثبت حرف‌های زن همسایه و انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد مادر و دختر او بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده‌اند و پارگی شلنگ گاز نیز عمدی بوده است. به‌همین‌دلیل پرونده‌ای با موضوع قتل عمد تشکیل شد. 


کشف رابطه همسر مقتول


با مشخص‌شدن اینکه مرگ پریوش و دخترش حادثه نبوده است، تحقیقات بعدی مأموران پلیس برای پیداکردن قاتل شروع شد. مأموران پلیس در روند تحقیقات پی بردند که شوهر مقتول که راننده کامیون است با زن جوانی به نام شیوا ارتباط دارد. همسر مقتول در جریان تحقیقات به مأموران در مورد معشوقه‌اش گفته بود: «شیوا در کرج زندگی می‌کرد و دنبال کار بود. یکی از دوستانم که با هم رفت‌وآمد خانوادگی داشتیم شماره او را داد و قرار شد برایش کاری پیدا کنم. بعد از صحبت‌هایی که با‌هم داشتیم شیوا منزلی اجاره کرد و به تهران آمد. به مرور زمان این تماس‌ها و پیامک‌ها به علاقه بین من و شیوا انجامید و بعدها باعث رابطه بین ما شد اما همسرم از این رابطه بی‌اطلاع بود و تأثیری در زندگی ما نداشت. ارتباط ما هیچ‌گونه ربطی به مرگ پریوش و دخترم ندارد.» همسر مقتول در مورد روز به قتل‌رسیدن دختر و همسرش گفته بود: «آن روز هنگام ظهر بعد از خوردن غذا با ماشینم به‌سمت اهواز حرکت کردم. بعد از ساعاتی هر چه با منزل تماس گرفتم کسی جواب نداد. خیلی نگران شدم چون این مورد سابقه نداشت و از زن همسایه خواستم به آنها سری بزند و خبری بگیرد تا اینکه شنیدم آنها فوت کرده‌اند و آتش‌نشانی برای باز‌کردن در به خانه آمده است. با شنیدن این خبر بلافاصله به خانه برگشتم و با جنازه همسر و دخترم روبه‌رو شدم. پس از آن متوجه شدم یک میلیون و 500 هزار تومان پول نقدی که در خانه بود به‌همراه طلاهای همسرم سرقت شده است. در ابتدا تصور می‌کردم کسی برای دزدی به خانه ما آمده تا اینکه مأموران توضیح دادند که این صحنه مشکوک بوده و کسی به اجبار به داخل خانه نیامده است.» بعد از توضیحات شوهر مقتول، زن مورد علاقه او هم مورد بازجویی قرار گرفت و مشخص شد، هر دو مظنون در زمان وقوع قتل در تهران نبوده‌اند؛ بنابراین آنها از اتهام به قتل تبرئه و آزاد شدند. پس از آن، تحقیقات پلیس برای پیداکردن قاتل اصلی از سر گرفته شد. 


کشف قاتل با ردیابی تماس


پس از گذشت چند ماه، مأموران در تحقیقات خود با ردیابی تماس‌های تلفن همراه مقتول دریافتند، او مدتی قبل با مرد جوان 27‌ساله‌ای به نام مرتضی در تماس بوده است؛ بنابراین مرتضی به‌عنوان مظنون، تحت تعقیب قرار گرفت و بعد از شناسایی دستگیر شد. متهم در چندین مرحله بازجویی ‌بالاخره لب به اعتراف گشود و توضیح داد: «من و مقتول به‌صورت پیامکی با‌هم آشنا شدیم و این آشنایی روزبه‌روز بیشتر ‌شد تا اینکه چند ماهی بود با‌هم ارتباط داشتیم. روز حادثه پریوش با من تماس گرفت و گفت شوهرش به سفر رفته و در خانه تنهاست و از من دعوت کرد که به خانه‌اش بروم.
وقتی به آنجا رفتم سمیرا دختر مقتول در اتاق خوابیده بود و من و پریوش با‌هم صحبت می‌کردیم تا اینکه چند پیامک برایش آمد. وقتی سؤال کردم او از جواب طفره رفت و اجازه نداد گوشی‌اش را ببینم.» متهم در مورد اینکه چرا پریوش را به قتل رساند، گفت: «مدتی بود مشکوک شده بودم که شاید او با مرد دیگری در ارتباط باشد. از آنجایی که به او علاقه و تعصب داشتم، درگیر شدیم و از شدت عصبانیت او را با روسری خفه کردم.» مرتضی در توضیح قتل کودک بی‌گناه هم گفته بود: «دختر‌بچه مقتول که خواب بود از صدای ما بیدار شد و من از ترس، او را نیز خفه کردم. پس از کشتن آن دو نفر چاقویی برداشتم و شلنگ گاز را پاره کردم، سپس مقداری پول نقد و طلاهای مقتول را برداشتم و فرار کردم. سعی داشتم که این صحنه را بسازم که کسی متوجه قتل نشود اما این راز نتوانست مخفی بماند.» بعد از کامل‌شدن تحقیقات، مرتضی به اتهام قتل عمد مجرم شناخته شده و پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به‌زودی متهم پای میز محاکمه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha