شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 210306

یک پزشک زن آمریکایی که به ختنه کردن دختران متهم شده بود، از سوی مسئولان قضایی این کشور به تحمل حبس ابد محکوم شد.

حبس ابد برای پزشکی که دخترها را ختنه می‌کرد

سلامت نیوز: یک پزشک زن آمریکایی که به ختنه کردن دختران متهم شده بود، از سوی مسئولان قضایی این کشور به تحمل حبس ابد محکوم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،«جومانا ناگاروالا»، پزشکی اهل شهر دیترویت آمریکا که اقدام به ختنه دختران جوان کرده بود، از سوی محاکم قضایی به حسب ابد محکوم شد. شواهد نشان می‌دهد این اولین باری است که بعد از ممنوع شدن ختنه کردن دخترها، چنین کاری در دیترویت انجام گرفته است.

به گزارش  bbc، بازرسان پس از دریافت گزارش‌هایی درباره تخلفات این پزشک اعلام کردند که او به مدت ۱۲ سال اقدام به ختنه دختران ۶ تا ۸ سال می‌کرده و به همین دلیل پس از محاکمه به اشد مجازات محکوم شد.

ختنه اندام تناسلی زنان از سال ۱۹۹۶ در آمریکا منع قانونی پیدا کرد. با وجود این که ناگاروالا در بازپرسی‌های صورت گرفته، هر گونه ارتباطی را با این تخلف منکر شده، تحقیقات پلیسی خلاف اعترافات او را اثبات کرده‌اند. در امریکا این کار را با اندام تناسلی زنان نوعی اقدام بیرحمانه و خشونت‌آمیز علیه زنان و دختران می‌دانند. ختنه دختران همچنین احتمال ناباروری آنها را افزایش می‌دهد و به همین دلیل در بسیاری از کشورهای دنیا انجام این کار ممنوع شده است.

امروزه در جوامع مدرن این قبیل اقدامات کمتر مشاهده می‌شود. اولین مورد ثبت شده ختنه زنان در آمریکا مربوط به سال ۲۰۰۶ میلادی بوده است که طی آن یک مهاجر اتیوپیایی به جرم ختنه دختر ۲ ساله‌اش با قیچی، به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

با این حال، مقامات آمریکا در سال ۲۰۱۲ اعلام کردند که بیش از ۵۰۰ هزار زن و دختر در شهرهای آمریکا در معرض ختنه قرار دارند یا تحت این عمل خشن قرار گرفته‌اند. طبق آمارهای جهانی، حدود ۲۰۰ میلیون زن و دختر در دنیا ختنه شده‌اند که نیمی از آنها در مصر، اتیوپی و اندونزی زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha