اگر وسایل زینتی با اجسامی برخورد کند و باعث خونریزی زیر صفحه ناخن شود، احتمال دارد رشد ناخن به خطر افتاده و ناخن هیچ گاه دوباره شکل اولیه خود را پیدا نکند.

سلامت نیوز: یك متخصص پوست و مو درباره استفاده از وسایل زینتی جهت زیباسازی ناخن‌ها هشدار داد: چنانچه اجسام با این نوع ناخن‌ها برخورد کنند، باعث خونریزی زیر صفحه ناخن شده و منجر به از دست رفتن زیبایی آنها می‌شوند.

دکتر غلامحسین تشکری در گفت وگو با ایسنا  گفت: بسیار دیده شده که برخی زنان برای زیبایی ناخنهایشان به استفاده از وسایل زینتی مانند نگین و حلقه روی می‌آورند. استفاده از این وسایل چنانچه به قسمتی از ناخن که باعث خون مردگی می‌شود، برخورد نکند، مشكلی نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که گاهی آن قدر جذب این قبیل زیبایی‌ها می‌شویم که از خطراتی که می‌تواند پیامد استفاده از این وسایل زینتی باشد، غافل می‌شویم، تصریح کرد: با یک غفلت یا بی‌احتیاطی ممکن است ناخن‌های ما دیگر زیبایی خود را نداشته باشند. اگرچه استفاده از نگین یا حلقه در قسمت‌هایی از ناخن که از بسترش جدا و از نوک انگشت نیز خارج شده معمولا اشکالی ایجاد نمی‌کند ولی در صورتی که در صفحه ناخن برای استفاده از نگین یا حلقه سوراخی ایجاد شود، ممکن است شکاف‌هایی در ناخن ایجاد شود که باعث از دست رفتن آب و افزایش شکنندگی صفحه ناخن شود.

دکتر تشکری تاکید کرد: از سوی دیگر اگر وسایل زینتی با اجسامی برخورد کند و باعث خونریزی زیر صفحه ناخن شود، احتمال دارد رشد ناخن به خطر افتاده و ناخن هیچ گاه دوباره شکل اولیه خود را پیدا نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha