با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری، اقشار مختلف جامعه به فراخور شرایط خود، انتظاراتی از رئیس جمهور آینده دارند و بر اساس توانمندی کاندیداها در رفع مشکلاتشان اقدام به انتخاب فرد اصلح می کنند. قشر پرستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مراکز درمانی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده است/ انتظار پرستاران از کاندیدای ریاست جمهوری

سلامت نیوز: با توجه به نزدیک بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری، اقشار مختلف جامعه به فراخور شرایط خود، انتظاراتی از رئیس جمهور آینده دارند و بر اساس توانمندی کاندیداها در رفع مشکلاتشان اقدام به انتخاب فرد اصلح می کنند. قشر پرستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، عباس اسکندری ضمن اشاره به این مطلب اظهار کرد: پرستاران به عنوان نیروهای حداکثری نظام سلامت که همواره در معرض تبعیض های مختلف بوده اند امروز انتظار دارند که در دولت آینده نگاه ویژه ای به این قشر زحمت کش و شریف وجود داشته باشد. برقراری عدالت در همه سطوح نظام سلامت (از توزیع د ر آمدها گرفته تا اختصاص نیروی انسانی کافی)، مدیریت صحیح منابع و جلوگیری از هدر رفت آنها و همچنین عدم اختصای منابع تنها به یک گروه خاص و تمرکز بر بحث پیشگیری مقدم بر درمان، از جمله شرایط کاندیدای اصلح برای پرستاران است.
 
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری اصفهان افزود: بحث مهم دیگر اجرای قانون بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که ۱۰ سال از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی می گذرد و این ده سال یعنی سه دولت! که در هیچ یک از آنها عزم جدی برای اجرای این قانون مشاهده نشده است. بنابراین می توان گفت مهم ترین خواسته پرستاران از دولت دوازدهم پایبندی و احترام به قانون و اجرای قانون کلیدی پرستاران است.
 
وی ادامه داد: کاندیدای مورد تایید جامعه بزرگ پرستاری بایستی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی با نگاه حاکمیتی بر حرفه پرستاری برنامه داشته باشد و با ایجاد شرایط مناسب و مساعد شغلی باعث افزایش انگیزه برای پرستاران شود. متاسفانه درحال حاضر مراکز درمانی به بنگاه های اقتصادی تبدیل شده اند و سلامت مردم مورد معامله قرار می گیرد.از دولت دوازدهم انتظار هست در جهت رفع این مشکل اقدام کند.
 
اسکندری در پایان خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم بایستی به معنای واقعی در حوزه سلامت  ارتقاء سلامت مردم و بیمار محور بودن خدمات را سرلوحه کار خود قرار دهد و مانع از سودجویی گروه های منفعت طلب و افراد ذی نفع از بحث سلامتی مردم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha