دبیر اجرایی ششمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران گفت : مشارکت مردم در هزینه های سلامت عادلانه نیست و حدود 70 درصد از هزینه های سلامت توسط مردم پرداخت می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  از دبیر خانه همایش سالیانه روان پزشکان ایران ، دکتر همایون امینی به مناسبت برگزاری همایش علمی سالیانه روانپزشکان ایران که دوم تا پنجم آذرماه در سالن همایش های بیمارستان میلاد برگزار می شود افزود: با اینکه بیماری های روانی دومین بیماری در کشور است ، با این حال متاسفانه در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های کلان در بخش های مختلف از جمله بخش سلامت - چه از جهت منابع انسانی و چه از جهت تخصیص اعتبارات مالی - سلامت روان در اولویت نیست.
وی تصریح کرد: متاسفانه مانند همه کشورها، حدود 21 درصد افراد جامعه ما به انواع بیماری های روانی مبتلا هستند و این بیماری ها به طور مستقیم بر عملکرد فرد تاثیر گذار است و به طور مستقیم وغیرمستقیم اقتصاد وسلامت جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و بخش های دیگر مانند آموزش و پرورش به این موضوع توجه کنند.
امینی در ادامه افزود:اگر چه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدم هایی در این رابطه بر داشته است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی مانده است.
وی یادآور شد: در زمینه پیشگیری اولیه از اختلالات روانی در کشور نیازمند یک کار منسجم وپایدار در طول زمان هستیم که یکی از آنها آموزش مهارت های زندگی است و این کارممکن است سالها به طول بیانجامد و در پیشگیری های پس از آن نیز به ارائه خدمات جامعه نگر نیاز داریم.
امینی گفت: بیمه ها تمایلی برای تحت پوشش قرار دادن انواع روان درمانی ها ندارند، به سختی هم داروهای جدید را تحت پوشش قرار می دهند و فقط خدمات دارویی و بستری را در بخش دولتی، آن هم به شکل محدود تحت پوشش قرار می دهند و روان درمانی ها، خدمات مشاوره و بسیاری از اقدامات درمانی غیر دارویی تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha