طبق اطلاعات جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود ۳۲۵ میلیون نفر از مردم جهان به عفونت مزمن هپاتیت B و C مبتلا هستند.

ابتلای ۳۲۵ میلیون نفر از مردم جهان به هپاتیت B و C

سلامت نیوز:طبق اطلاعات جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود ۳۲۵ میلیون نفر از مردم جهان به عفونت مزمن هپاتیت B و C مبتلا هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، این آمار نشان می‌دهد که اکثریت قابل توجهی از این افراد از دسترسی کافی به روش‌های درمانی و آزمایش‌های لازم محرومند. در نتیجه میلیون‌ها نفر در معرض پیشرفت آهسته بیماری مزمن کبدی، سرطان و در نهایت مرگ هستند.

دکتر "مارگارت چان" مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: اکنون هپاتیت ویروسی به عنوان چالش جدی سلامت عمومی شناخته شده که مستلزم عکس‌العمل و واکنش‌های فوری است. در حال حاضر واکسن‌ها و داروهایی برای مقابله با هپاتیت وجود دارد و این سازمان متعهد است که کمک کند تا تمامی این امکانات در اختیار افراد مورد نیاز قرار گیرد.

در سال ۲۰۱۵ هپاتیت ویروسی موجب مرگ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تن شده که رقم آن برابر میزان فوتی‌های ناش از سل و HIV است. اما در حالی که مرگ و میر ناشی از سل و HIV رو به کاهش است، فوتی‌های ناشی از هپاتیت رو به افزایش است.

همچنین در همین سال تقریبا یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر به ویروس هپاتیت C  آلوده شدند که مجموع جهانی ابتلا به این بیماری به ۷۱ میلیون نفر رسیده است.

علاوه بر این اگرچه مجموع مرگ و میر ناشی از هپاتیت رو به افزایش است موارد جدید ابتلا به ویروس هپاتیت B رو به کاهش است که دلیل آن افزایش پوشش دسترسی به واکسیناسیون ویروس هپاتیت B در میان کودکان عنوان شده است.

امروزه، تزریق ناایمن در مراکز خدمات درمانی و تزریق مواد مخدر شایع‌ترین دلیل انتقال ویروس هپاتیت C است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر واکسنی برای مقابله با ویروس هپاتیت C وجود ندارد و دسترسی به درمان‌های ویروس هپاتیت B و C پایین است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha