دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 211386

اگر احساس می‌كنید ارتباط كمتری با مردم دارید، اولین كاری كه باید انجام دهید این است كه یاد بگیرید، «چگونه خود را دوست داشته باشید».

چگونه در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم؟

سلامت نیوز: اگر احساس می‌كنید ارتباط كمتری با مردم دارید، اولین كاری كه باید انجام دهید این است كه یاد بگیرید، «چگونه خود را دوست داشته باشید».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید: همیشه مثل یك بید، خمیده و مثل یك سرو سربلند باشید. در برابر تندبادهای شدید زندگی، افراد پیروز آنهایی هستند كه انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و تغییرات را با آغوش باز پذیرا می‌شوند. پس هرگاه كه احساس ركود، استرس و بی‌حاصلی كردید، به خودتان زنگ تفریح بدهید و كمی تحرك، ورزش و شادی كنید تا ذهن‌تان باز شود و سیستم فكری‌تان دوباره راه بیفتد.

صبور باشید: افراد كم‌صبر و تحمل معمولا دیدگاه و بینش كوتاهی نسبت به زندگی دارند و همین مسأله باعث می‌شود تا بیشتر احساس استرس و غمگینی كنند. این افراد معمولا فشار خونشان بالاتر از سایرین است. در مقابل، افراد صبور مهربانانه‌تر رفتار می‌كنند، كمتر دچار خشونت می‌شوند و سعی می‌كنند بیشتر مثمرثمر و مفید باشند.  در زندگی‌تان همواره دوست داشتن را جستجو كنید. اگر احساس می‌كنید ارتباط كمتری با مردم دارید، اولین كاری كه باید انجام دهید این است كه یاد بگیرید، «چگونه خود را دوست داشته باشید». دوست داشتن خودتان بهترین ابزار برای دوست داشتن دیگران است.

خودتان و دیگران را تحسین كنید: گاهی اوقات لازم است كه در تنهایی از خودتان و محاسنی كه دارید، تعریف كنید و این كار را در مورد دیگران نیز انجام دهید.

عذرخواهی را یاد بگیرید: اگر گاهی اوقات با خودتان نامهربانی و تندی می‌كنید، از خودتان معذرت بخواهید. در مورد دیگران نیز همین‌گونه عمل كنید. خواهید دید كه بعد از آن چه احساس فوق‌العاده‌ای در وجودتان ایجاد می‌شود.

ببخشید و فراموش كنید: وقتی دچار اشتباهی می‌شوید، با خودتان بخشنده و مهربان باشید و وقتی از دیگران خطایی سر زد، آنها را ببخشید و با نرمی و شفقت گناه و اشتباه آنها را فراموش كنید. اغلب مردم عادت دارند با سرزنش كردن، احساسات دیگران را نشانه بگیرند و ناراحتی روحی آنها را بیشتر كنند. اگر عادت به سرزنش كردن دارید، آن را ترك كنید. خشم‌تان را مهار كنید و درهای بخشش را به روی خود بگشایید. بعد از آن می‌توانید به التیام دل شكسته خود بپردازید. لحظه به لحظه قلب خود را وسعت بیشتری دهید تا بزرگی آن را كاملا حس كنید.

در یك فعالیت دوستانه شركت كنید: یك راه خوب برای داشتن روحی بزرگ، داوطلب شدن برای كمك كردن به دیگران است.

جشن بگیرید: گاهی اوقات لازم است كمی به خود فرصت تفریح و نشاط دهید. یك جشن ساده و دوستانه برگزار و برای مدتی ناراحتی‌ها و غم‌ها را فراموش كنید و از ته دل بخندید و شاد باشید.

زیاد هیجان‌زده نشوید: در هیچ موقعیتی بیش از حد خود را درگیر مسائل نكنید و اجازه ندهید هیجانات نظم و ثبات زندگی‌تان را بر هم بزند. برای تمام امور (احساسی و شخصی) خود حد و مرز تعیین كنید. زیاده‌روی كردن می‌تواند به ضرر شما تمام شود.

از عشق حرف بزنید: به افرادی كه دوست‌شان دارید، از عشق بگویید و هرگز احساس عمیق دوست داشتن را در قلب خود مخفی نكنید. ابراز عشق هم به خودتان احساس دلچسبی می‌دهد و هم به مخاطب شما.

اعتماد و اطمینان خود را حفظ كنید: بی‌شك، روابط محكم و نزدیك خانوادگی موجب شادمانی و طول عمر می‌شود. پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه گرمای كانون خانواده، حمایت و پیوستگی بیشتری را در میان اعضا ایجاد می‌كند و سلامت جسمی و روحی بیشتری به آنها هدیه می‌دهد.

اخبار خوب را با هم تقسیم كنید: اتفاقات خوب و خوشایند را در میان جمع خانواده و دوستان خود تعریف كنید. بیان كلمات خوب و مثبت و نشاط‌آور موجب تقویت و بهبود روابط سالم می‌شود.

رشد كنید: اجازه دهید شخصیت‌تان كمی رشد كند و به دور از وابستگی‌های‌تان شكل بگیرد.

تشكر كردن را فراموش نكنید: علاوه بر محبت كردن و ابراز عشق و علاقه به خانواده و نزدیكان، عادت تشكر كردن را نیز در خود تقویت كنید. قدردانی هیچ جنبه منفی اخلاقی ندارد. این احساس خوب را تجربه كنید.

خودتان را جای دیگران بگذارید: با وجود داشتن ارتباط نزدیك و قلبی با همسر، فرزند، پدر و مادر و سایر نزدیكان، گاهی اوقات خود را جای دیگران بگذارید تا بتوانید شرایط آنها را درك كنید.

دوستان خوبی برای خود انتخاب كنید: یك ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید: شما نمی‌توانید خانواده خود را انتخاب كنید، ولی می‌توانید دوستان خود را انتخاب كنید. پس اطراف خود را با آنهایی كه دوست‌شان دارید پر كنید؛ افرادی كه با آنها احساس خوبی به شما دست می‌دهد و می‌توانید هنگام سختی‌ها روی آنها حساب كنید.

استرس‌ها و نگرانی‌ها را از خود دور كنید: وقتی یكی از اعضای خانواده شما درگیر یك موقعیت سخت و حاد می‌شود، بقیه افراد خانواده باید به كمك او بشتابند، به حرف‌هایش گوش كنند و هرگز محبت خود را از او دریغ نورزند. اگر خودتان هم درگیر یك موقعیت سخت شدید، از خانواده و دوستان‌تان كمك بخواهید.

كینه‌ها را فراموش كنید: رنجش‌ها و خشم‌های قدیمی خود را فراموش كنید. اگر حرف زدن راجع به اتفاقات ناخوشایند گذشته به شما كمك می‌كند، این كار را انجام دهید؛ در غیر این صورت آنها را فراموش كنید. یك تصمیم هوشمندانه بگیرید تا خود را از رنجش‌ها و خشم‌های قدیمی برهانید.

به تفاوت‌های خود احترام بگذارید: چرا باید اطرافیان شما راجع به همه چیز با شما موافق باشند؟ گاهی اوقات لازم است با یكدیگر مخالفت كنید. سلامت شما نتیجه انتخاب‌های كوچك شماست. دلیلی ندارد كه همه اطرافیان با شما موافق باشند و كارهای‌تان را تصدیق كنند.

حتما صبحانه بخورید: پژوهش‌ها نشان می‌دهند، كه خوردن صبحانه ارتباط نزدیكی با لاغر شدن افراد دارد. افرادی كه صبحانه می‌خورند، روز خود را با نشاط و انرژی بیشتری آغاز می‌كنند.

غذاهایی كه تنوع رنگی دارند، بخورید: میوه‌جات و سبزیجات حاوی تركیباتی هستند كه در مقابله با بیماری‌ها بسیار موثرند.

ویتامین D كافی مصرف كنید: افرادی كه كمبود ویتامین D دارند، 26 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس، سرطان و دیابت هستند. برای تأمین ویتامین D مورد نیاز بدن‌تان می‌توانید از اشعه‌های خورشید و برخی جایگزین‌ها استفاده كنید. اگر هفته‌ای سه بار و هر بار 10 دقیقه در برابر نور خورشید قرار بگیرید، به‌گونه‌ای كه نور آفتاب به دست‌ها و پاهای‌تان برسد، كمبود ویتامین D نخواهید داشت.

نفس عمیق بكشید: كشیدن نفس عمیق میزان هورمون‌های استرس را در بدن كاهش می‌دهد. دست خود را روی شكم‌تان بگذارید و اجازه دهید تا با هوای دم شكم‌تان برجسته شده و با بازدم دوباره به حال اول برگردد.

پیاده‌روی كنید: به هنگام پیاده‌روی وقتی یك پا جلوی پای دیگر قرار می‌گیرد، به سلامت بدن كمك می‌كند. روزانه 40 دقیقه پیاده‌روی یكی از راه‌های اصلی سلامتی است.

شكلات بخورید: كاكائوهای تلخ و سیاه موجب كاهش فشار خون و خطر دیابت می‌شوند. پس اگر از آن دسته افرادی هستید كه نمی‌توانید خوردن كاكائو را ترك كنید، حتما كاكائوی تلخ و سیاه بخورید.

از پوست خود مراقبت كنید: اشعه‌های زیان‌آور UV، آسیب زیادی به پوست شما می‌رسانند و گاهی اوقات نیز موجب سرطان پوست می‌شوند. زمانی كه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، استفاده از كرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 را فراموش نكنید.

خوب بخوابید: خواب شبانه شما اگر كمتر از 7 ساعت باشد، موجب چاقی خواهد شد. خواب كمتر از پنج ساعت نیز تا 39 درصد خطر حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

خنده را فراموش نكنید: داشتن یك روحیه خوب و طنزآلود، از استرس‌های ویرانگر و مخرب روزمره می‌كاهد. پس خنده را فراموش نكنید؛ حتی اگر تصنعی باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha