یکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 21147

این محصول خوراكی كه با ایجاد یك لایه استریل سطحی موجب جلوگیری از نفوذ میكروارگانیسم‌ها در مركبات می‌شود از یك كیلوگرم برای یك تن میوه استفاده می‌شود.

راه اندازی خط تولید واكس نانو محافظ میوه
سلامت نیوز: خط تولید پوشش خوراكی محافظ میوه (واكس) توسط یك شركت دانش‌بنیان مستقر در مركز رشد جامع شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش  فارس، شركت نانو واحد صنعت پرشیا با طراحی پوشش خوراكی محافظ میوه كه با نام تجاری «كتین سیل» به بازار عرضه می‌شود باعث ایجاد یك لایه بسیار نازك خوراكی، براق و شفاف بر روی میوه‌ها می‌شود كه تنفس و كاهش وزن میوه‌ها را به گونه‌ای كنترل می‌كند كه باعث تبادل گازهای مناسب در میوه شود.

فرشید سهیلی مجری این طرح گفت: این محصول با كنترل نرخ میوه و جلوگیری از كاهش آب آنها كیفیت ظاهری و داخلی میوه شادابی، طعم و بوی طبیعی میوه را حفظ می‌كند.

وی ادامه داد: این پوشش خوراكی محافظ میوه منجر به افزایش طول عمر میوه تا چندین برابر پس از برداشت می‌شود و از فاسد شدن داخل میوه‌ها برای انبارداری و صادرات جلوگیری می‌كند.

سهیلی افزود: مواد اولیه موجود در پوشش خوراكی محافظ میوه این شركت فناورانه از امولسیونف لیپید، پایداركننده ، برنج و عسل است و در نمونه‌های خارجی علاوه بر قیمت 4 برابر آن، از گوگرد و پیمر كه سمی هستند استفاده شده است.

وی با اشاره به ضد قارچ و ضدباكتری بودن این پوشش گفت: این محصول خوراكی كه با ایجاد یك لایه استریل سطحی موجب جلوگیری از نفوذ میكروارگانیسم‌ها در مركبات می‌شود از یك كیلوگرم برای یك تن میوه استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha