رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: به دلیل کمبود نیروی پرستاری سایر پرستاران شاغل در مراکز درمانی متحمل فشار روحی، کاری، جسمی و ... فراوانی می‌شوند.

ظرفیت پرستاران در بیمارستان‌های کشور نصف حداقل استانداردها است

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پرستاری کشور عنوان کرد: به دلیل کمبود نیروی پرستاری سایر پرستاران شاغل در مراکز درمانی متحمل فشار روحی، کاری، جسمی و ... فراوانی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از آنا،علی محمد آدابی با بیان اینکه کمبود پرستار در بیمارستان‌های کشور موج می‌زند، گفت: متاسفانه ظرفیت پرستاران موجود در بیمارستان‌های کشور نصف حداقل استانداردها است که این امر فشار کاری فزآینده‌ای را بر دوش پرستاران گذاشته است.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: سال گذشته 14 نفر از پرستاران کشور که اغلب در گروه سنی 25 تا 45 سال بودند بر اثر فشار کاری زیاد، جان خود را از دست دادند.

وی خاطرنشان کرد: کمبود پرستار در تمام بخش‌های بیمارستانی مشهود است اما در بخش اورژانس، جراحی و مراقبت‌های ویژه کمبود پرستار بیشتر احساس می‌شود که یکی از دلایل این امر پایین بودن تمایل پرستاران برای اشغال در این بخش‌هاست زیرا پرستاران در این بخش‌ها باید ضمن تحمل فشار کاری بسیار، از درآمد اندکی برخوردار باشند.

آدابی در ادامه ارتقاء شرایط و زمینه‌های بهبود فعالیت را یکی از راه‌های رفع کمبود نیروی پرستاری دانست و بیان کرد: سالانه پرستاران بسیاری از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند که تنها تعداد اندکی از این افراد وارد سیستم بهداشت و درمان کشور می‌شوند و مابقی به مشاغل دیگر مانند شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی، موبایل فروشی و .. جذب می‌شوند و یا از کشور مهاجرت می‌کنند. اگر با اتخاذ سیاست‌های مناسب شرایط و زمینه فعالیت را برای پرستاران ارتقاء دهیم این افراد جذب این شغل خواهند شد و کمبود‌ها به خودی خود برطرف می‌شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: با تربیت نیروهایی مانند کمک پرستار و بهیار نمی‌توان کمبود نیروهای تخصصی پرستاری را برطرف کرد، زیرا خدمات‌دهی به بیماران نیازمند گذراندن دوره‌های دانشگاهی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha