یك سوم افرادی كه قند خون دارند، شناخته نشده‌اند و یك سوم تهرانی‌ها به دیابت و یا عدم تحمل قند خون مبتلا هستند. هزینه‌هایی كه یك فرد دیابتی به سیستم بهداشتی جامعه تحمیل می‌كند 3 برابر فرد سالم است.

سلامت نیوز: یك فوق تخصص غدد گفت: یك سوم تهرانی‌ها به بیماری دیابت یا عدم تحمل قند خون مبتلا هستند؛ البته افراد مبتلا به عدم تحمل قند خون دیابتی نیستند، ولی جزو افراد سالم نیز به شمار نمی‌روند.

به گزارش فارس، انسیه نسلی امروز در نشست خبری روز جهانی دیابت كه در بیمارستان شریعتی برگزار شد، افزود: طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است كه طی7 سال اخیر، شیوع دیابت دو برابر افزایش داشته است.20 درصد ایرانیان بالای 30 سال دچار عدم تحمل قند خون هستند كه این افراد، در تعریف مبتلایان به دیابت قرار ندارند، ولی جزو افراد سالم نیز به شمار نمی روند.

وی گفت: یك سوم افرادی كه قند خون دارند، شناخته نشده‌اند و یك سوم تهرانی‌ها به دیابت و یا عدم تحمل قند خون مبتلا هستند. هزینه‌هایی كه یك فرد دیابتی به سیستم بهداشتی جامعه تحمیل می‌كند 3 برابر فرد سالم است.

این فوق تخصص غدد افزود: سلول‌های بنیادی با دخالت در سیستم ایمنی بدن، عملكرد انسولین را متعادل می كنند. طی 15 سال گذشته، تحقیقات بسیاری در حوزه درمان با سلول‌های بنیادی در دنیا آغاز شده است كه در كشور ما این تحقیقات عمری پنجساله دارد.

نسلی گفت: تعدادی از بیماران مبتلا به دیابت در كشور ما تحت درمان با سلول‌های بنیادی قرار گرفته‌اند، ولی هنوز نتایج دقیقی در این حوزه به دست نیامده است. با همه تحقیقات صورت گرفته استفاده از انسولین همچنان بهترین روش كنترل قند خون محسوب می‌شود. استفاده از انسولین به دلیل قدمت بالا و در نتیجه عوارض شناخته شده‌ای كه دارد، هنوز به عنوان سالمترین درمان به كار می‌رود.

وی اضافه كرد: سرعت شیوع بیماری و هزینه كلان این بیماری از مراحل پیشگیری تا مراحل پیشرفته به كشور تحمیل می‌كند باعث شده كه در سراسر دنیا به امر تحقیقات گسترده در زمینه بیماری دیابت در رشته های مختلف علمی بپردازند.

نسلی گفت: تعدادی از بیماران مبتلا به دیابت در ایران تحت درمان با سلول‌های بنیادی قرار گرفته‌ ولی هنوز نتایج دقیقی در این حوزه به دست نیامده است.

این فوق تخصص غدد افزود: بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند برای آموزش و آگاهی با شركت در همایش‌های مركز دیابت بیمارستان شریعتی و كلینیك تخصصی دیابت مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha