تمامی پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال 95 با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و با حمایت رئیس جمهوری از شنبه (امروز) پرداخت می‌شود.

امروز،آغاز پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی

سلامت نیوز: تمامی پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی سال 95 با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و با حمایت رئیس جمهوری از شنبه (امروز) پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه ایران در ادامه نوشت: این خبری بود که دیروز روی خروجی مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت که خیال خیلی از بازنشستگان سال 95 را راحت کرد. موضوعی که منصور مجاوری مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش‌وپرورش بر آن تأکید کرد و گفت: حدود 3 هزار و 200 میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان که از اول فروردین سال 95 تا پایان اسفند 95 بازنشسته شدند با همکاری سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهوری از شنبه پرداخت می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش کارش تعلیم و تربیت است اما در این سال‌ها مدیران ارشدش مدام در حال پاسخگویی حجم گسترده‌ای از مراجعات طلبکاران بودند که بابت مطالباتشان به وزارتخانه می‌آمدند یا معلمانی که مطالبات عقب مانده بسیاری داشتند. آن‌طور که مسئولان این وزارتخانه می‌گویند زمانی که دولت یازدهم وزارت آموزش و پرورش را تحویل گرفته چیزی حدود 5 هزار میلیارد تومان این وزارتخانه بدهی داشت که حجم انبوهی از آن مربوط به سازمان‌های بیمه‌گر، مطالبات معوق فرهنگیان و پرداخت معوقات رفاهی بوده است. این مطالبات آنقدر زیاد بود که در اوایل کار دولت یازدهم مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که حتی به بسیاری از استخر‌ها و رستوران‌های شهر بدهکارند و این موضوع هم به خاطر تصمیمات عجولانه و شتابزده مسئولان سابق بوده است. موضوعی که یکی از مشاوران سابق وزیر آموزش و پرورش می‌گوید: «دولت سابق چیزی در حدود 2 هزار و 500 میلیارد ریال بدهی فقط در زمینه تجهیز فضای آموزشی روی دست مدیریت کنونی آموزش و پرورش گذاشته است. همچنین یکی از معاونت‌های دولت سابق 62میلیارد ریال در یک حوزه هزینه کرده است که این میزان پول هنوز پرداخت نشده است. از سوی دیگر، این وزارتخانه 2 هزار میلیارد ریال به سازمان‌های بیمه‌گر بدهکار است و این بدهی‌ها هم به علت طرح‌های شتابزده روی دست وزارت آموزش و پرورش مانده است.»


 با این حال مدیرکل دفتر برنامه و بودجه آموزش‌وپرورش درباره پرداخت مطالبات پرسنل آموزش و پرورش در دولت یازدهم به خبرنگار«ایران» گفت: درباره مطالبات وزارتخانه باید به این نکته اشاره کنم که مطالبات پرسنلی و غیر پرسنلی از سال 87 تا 95 بر وزارت آموزش و پرورش تحمیل شده است. دولت دهم برای ما چیزی در حدود 5 هزار میلیارد تومان مطالبه گذاشت که این مطالبات شامل پرداخت‌های وزارتخانه به یکسری از نهادها، پرداخت به کمیته امداد امام خمینی، پرداختی به وزارت نیرو، احکام‌های اجرایی وزارتخانه ، پرداختی‌های مدارس قلع و قمعی و مطالبات حقوقی وزارتخانه بوده است. البته در مقابل این مطالبات ما مطالبات افراد حقیقی و پرسنلی را هم داشتیم. مرخصی سنوات، مرخصی جانبازان، بحث حقوقی کارکنان، پرداخت بودجه مدارس استثنایی، برخی از هزینه‌های برون سپاری، خرید خدمات آموزشی و سایر بدهی‌ها جزو هزینه‌های ضروری و اجتناب‌ناپذیر هستند.


وی تأکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه از آبان ماه سال گذشته یک روند تأمین بودجه را در اختیار ما قرار داد. که بسیاری از بدهی‌های بخش‌های حقوقی سازمان‌ها را که 2 هزار میلیارد تومان از طریق اوراق صکوک اجاره و حدود 2هزار و 700 میلیارد تومان سایر مطالبات پرسنلی بود پرداخت شد. همچنین بهمن و اسفند سال گذشته رئیس جمهوری دستور داد تا بخشی از مطالبات پرداخت شود که با این پرداختی دیگرهزینه‌های وزارتخانه جاری هم پرداخت شد در کنار این در خارج از اعتبارات مصوب داشتیم که حقوق سرباز معلم‌ها، حق‌التدریسی‌ها، نیروهای قراردادی به صورت هم زمان پرداخت شود.


مجاوری با اشاره به اینکه حدود 8 هزار سرباز معلم، 16 هزار معلم حق‌التدریسی، 16 هزار نیروی قراردادی داریم تأکید کرد: حق‌التدریس معلمان رسمی آمـــــــــــــــــــوزش‌وپرورش، حقوق معلمان حق‌التدریس، حقوق سرباز معلمان و نیروهای قراردادی هر سال به دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش با تأخیرهای بسیار و چند ماهه پرداخت می‌شود. اما براساس مصوبه جدید حقوق معلمان حق‌التدرسی و سرباز معلمان با حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پرداخت می‌شود.وی تأکید کرد: همچنین در آخرین روزهای سال 95 اعتباری از سوی دولت برای پرداخت بخشی از مطالبات معلمان اختصاص پیدا کرد. با این تخصیص و ابلاغ اعتبار، رکورد کمک منابع مالی در چهار دهه گذشته ثبت شد و موجب شد بخش بسیار زیادی از بدهی و مطالبات پرسنلی و اشخاص حقوقی پرداخت شود.

با این اعتبار بدهی نیروهای خرید خدمات آموزشی سال 94، حقوق سرباز معلمان، حقوق نیروهای قراردادی سال 95، حق‌التدریس‌های آزاد سال 95، هزینه فوت و ازدواج از سال 88 تا 94، ارفاقی‌ سنوات بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی و بخشی از بدهی بانک‌ها و بیمه‌ها پرداخت شد.وی درباره پرداخت مطالبات وزارت آموزش و پرورش هم گفت: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 93 حدود هزار و 150 میلیارد تومان بود.همچنین پرداخت  پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 94، 2 هزار میلیارد تومان بود که این رقم هم پرداخت شد. علاوه بر آن 200 میلیارد تومان مرخصی مناطق محروم ، حدود یک صد میلیارد تومان بدهی مدارس به وزارت نیرو و  نیزحدود 100 میلیارد تومان هم سرانه مدارس شبانه روزی پرداخت شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha