سازمان پزشکی قانونی از مرگ 836تن در طول سال گذشته (1395)در کشور بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن خبر داد.

مرگ 836 نفر با گاز در سال 95

سلامت نیوز: سازمان پزشکی قانونی از مرگ 836تن در طول سال گذشته (1395)در کشور بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان پزشکی قانونی، این شمار جانباخته به دلیل مسمومیت با گازمنوکسید کربن در مقایسه با سال قبل از آن (1394) با تلفات گازگرفتگی 626 مورد 33.5 درصد افزایش یافته است.


بر اساس این گزارش از کل تلفات مسمومیت با گاز در سال گذشته 620 تن مرد و 216 تن زن بودند.

**تهران بیشترین و خراسان جنوبی و ایلام کمترین تلفات را داشت
در ادامه این گزارش آمده است ،در این مدت استان های تهران با 210، خراسان رضوی با 61، آذربایجان شرقی با 58 فوتی بیشترین و استان های خراسان جنوبی و ایلام با چهار، هرمزگان با پنج و یزد با 6 فوتی کمترین آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن را داشته اند، در این مدت استان بوشهر هیچ مورد مرگ بر اثر گاز گرفتگی نداشته است.
بر اساس این گزارش در اسفند ماه سال گذشته مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، رشد 48.2 درصدی داشت و از 85 فوتی در اسفند سال 1394 به 126 فوتی در اسفند سال گذشته رسید.


همچنین در سال گذشته بیشترین آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با 147 فوتی در دی ماه وکمترین آن با 11 فوتی در مرداد ماه ثبت شده است.
گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است.استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.
علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن علایم مسمومیت حاد با این گاز ، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است .



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha