رئیس بیمارستان روانپزشكی روزبه گفت: بیمارستان روانپزشكی محافظت‌شده قضایی در كشور نداریم و بیمارستان‌های روانپزشكی نیز نمی‌توانند مشابه زندان عمل كنند.

به گزارش سلامت نیوز مهدی تهرانی‌‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس؛ در خصوص بیمارستان‌های روانپزشكی قضایی اظهار داشت: از مشكلاتی كه بیمارستان‌های روانپزشكی با آن مواجه هستند این است كه افرادی كه جرمی مرتكب شده‌اند مشكلات روانپزشكی هم دارند و توسط مراجع قضایی به بیمارستان‌های روانپزشكی برای درمان ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: این كار از یك طرف هم نیاز به حفاظت بیماران روانی دارد كه قطعاً بیمارستان‌های روانپزشكی با توجه به استانداردهایی كه دارند برای این كار ساخته نشده‌اند كه بخواهند مشابه زندان عمل كنند لذا برای این بیماران نیروهای قضایی و انتظامی مجبورند در بیمارستان مأمورانی بگذارند.

تهرانی‌دوست تصریح كرد: همچنین باید برای بیماران روانی مجرم متناسب با جرمی كه مرتكب شدند حفاظت فرق كند به طوری كه در مواردی دستبند و در مواردی زنجیر پا در بخش‌ها قرار می‌گیرد كه در عین حال شرایط خطرناكی برای بیماران دارد كه نیاز به مراقبت خاصی دارند.

وی اضافه كرد: جنبه دیگر این كار ظاهر غل و زنجیر است كه این بیماران در دست و پای خود دارند و طبیعتاً هم برای بیماران و هم برای بیمارستان مشكل‌ساز خواهد شد.

تهرانی‌دوست یادآور شد: این موضوع برای بیماران و خانواده‌های آنها نیز نگرانی‌های خاصی ایجاد می‌كند و در عین حال برای مسئولان بیمارستان كه باید مراقبت‌های خاصی از این بیماران انجام دهند نیز نگرانی وجود دارد.

وی گفت: از طرف دیگر این موضوع نیاز جامعه است چرا كه تنها كار مراجع قضایی برای روانه كردن بیماران روانی مجرم می‌شناسد بیمارستان‌های روان پزشكی است لذا در بسیاری‌های از كشورهای دنیا بیمارستان‌های حفاظت شده روانپزشكی وجود دارد كه در عین حالی كه درمان را ارائه می‌كنند شرایط حفاظت فیزیكی خاصی هم دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha