خانه پرستار در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه خانه پرستار در خصوص انتخابات شورای های اسلامی شهر و روستا

سلامت نیوز:خانه پرستار در خصوص برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز، با عنایت به اصول ششم و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، شوراها از ارکان مهم و تاثیرگذار در مدیریت و اداره امور کشور می باشند که به اتکا آراء مردم از طریق انتخابات به نقش آفرینی در بخش های تصمیم سازی، تصمیم گیری، مدیریتی و نظارتی می پردازند.


شورای اسلامی شهر ضمن اینکه متبلور افکار عمومی مردمی می باشد؛ بایستی ترکیبی از صاحب نظران بوده و درک مناسب از نیازها و اولویت های مردم در حوزه های مختلف داشته باشد. آنچه مسلم است برخورداری از سلامتی به عنوان اساسی ترین نیاز جامعه امروز می باشد که نقش بزرگی در تولید، پیشرفت و توسعه کشور ایفا می کند. در صورت داشتن جامعه و شهر سالم بسیاری از آمارها در زمینه آسیب های اجتماعی مثل افسردگی، خشونت، اعتیاد، طلاق و ... کاهش خواهد یافت.


مقوله سلامتی از موضوعات بسیار مهمی است که طی سالیان گذشته در مباحث مدیریت شهری مورد غفلت قرار گرفته و این موضوع آثار بسیار زیانباری را برای مردم در پی داشته است که مهمترین دلیل آن عدم حضور و یا حضور کم رنگ نمایندگانی در حوزه سلامت در شوراهای شهر و روستا می باشد.


پرستاران به عنوان شبکه بزرگ و با حضور شبانه روزی و با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در اقصی نقاط کشور و با بیشترین حضور در کنار بیماران و مردم، به عنوان صاحب نظرترین گروه در خصوص بیان مشکلات بیماران و مردم در این حوزه هستند و با حضور در مدیریت شهری می توانند نقش بسزایی در تغییر نگاه پرهزینه و ناکارآمد درمان محور به سیستم سلامت سلامت محور، با تأکید به سطح اول یعنی پیشگیری و سطح سوم یعنی بازتوانی داشته باشند. موضوعی که با توجه به تفکرات حاکم بر سیستم بهداشتی درمانی در دولت های مختلف تا کنون مغفول مانده است.


خانه پرستار ایران جهت احیاء حقوق شهروندان در حوزه سلامت مردم در مدیریت شهری با حمایت از تمامی کاندیداهای گروه پرستاری فارغ از گرایش های سیاسی از سراسر کشور، ضمن دعوت از مردم عزیز و جامعه پرستاری کشور برای مشارکت حداکثری در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا تقاضا دارد؛
1-    با انتخاب نمایندگان پرستاری، گامی بزرگ در جهت تامین سلامتی مردم و همچنین حرکت به سمت جامعه ای سالم و با نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی بردارند.
2-    از همکاران محترم پرستاری که مورد وثوق مردم در موضوع سلامت می باشند انتظار می رود با اطلاع رسانی به شکل های مختلف و روشنگری و تشریح نقش تاثیرگذار پرستاری در سلامت جامعه و همچنین بین همکاران و سایر گروه های بهداشتی درمانی، علاوه بر آحاد مردم از کاندیدای پرستاری حمایت نمایند.

خانه پرستار در خصوص انتخابات ریاست جمهوری متعاقبا اعلام موضع خواهد نمود.

                                                                                                        

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha