معاون مركز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری آنفلوانزای نوع A در تمام دنیا از جمله عربستان و حتی ایران به صورت آنفلوانزای فصلی درآمده، مرگ 4 زائر در عربستان در بین 2 میلیون زائر نیز طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز محمود نبوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس افزود: آنفلوانزای نوع A امسال به صورت آنفلوانزای فصلی درآمده و دیگر با یك پاندمی و شیوع بالای جهانی آن رو به رو نیستیم بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

وی گفت: در بین 2 میلیون زائر حج نیز مرگ 4 نفر طبیعی است زیرا همواره نیم درصد از افرادی كه به آنفلوانزای نوع A مبتلا می‌شوند، به ذات الریه مبتلا می‌شوند و از این افراد 7 تا 8 درصد فوت می‌كنند. سال گذشته نیز به رغم اینكه فقط یك نفر مرگ بر اثر آنفلوانزای A عربستان اعلام شد، تعداد واقعی بیش از این میزان بوده كه گزارش نشده است.

نبوی افزود: بنده از آمار واقعی ابتلا به آنفلوانزای A در بین حجاج اطلاع ندارم اما هیچ مسئله نگران كننده‌ای از این نظر وجود ندارد به خصوص اینكه همه حجاج ایرانی واكسن آنفلوانزا را دریافت و تزریق كرده‌اند.

وی گفت: البته واكسن آنفلوانزا مصونیت 100درصد ایجاد نمی‌كند و مصونیت آن حدود 70 درصد است زیرا همواره ویروس‌هایی هستند كه واكسن آ‌نفلوانزای سالانه آن را پوشش نمی‌دهد.

روز گذشته شبكه خبری الجزیزه از مرگ 4 زائر در عربستان بر اثر ابتلا به آنفلوانزای H1N1 نوع A (خوكی) خبر داده بود.
این شبكه خبری به نقل از وزارت بهداشت عربستان نوشت: تاكنون یك زن مراكشی و 2 مرد با ملیت هندی و سودانی كه هر سه بیش از 75 سال داشته‌اند بر اثر ابتلا به این ویروس جان سپرده‌اند. همچنین یك دختر 17 ساله نیجریه‌ای نیز در لیست درگذشتگان بر اثر آنفلوآنزا در این كشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha