نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد نوزادان مادرانی که رابطه خوبی با همسر خود دارند و از حمایت اجتماعی برخوردارند، کمتر گریه می کنند و کمتر به کولیک یا قولنج مبتلا می شوند.

کاهش خطر ابتلا به کولیک در نوزادان مادرانی که رابطه شادتری با همسر خود دارند

سلامت نیوز:  نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد نوزادان مادرانی که رابطه خوبی با همسر خود دارند و از حمایت اجتماعی برخوردارند، کمتر گریه می کنند و کمتر به کولیک یا قولنج مبتلا می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا  کولیک وضعیتی آزاردهنده است که نشانه آن بیقراری و گریه بیش از حد و تسلی ناپذیر نوزاد برای بیش از 3 ساعت در روز، 3 روز در هفته و به مدت بیش از 3 هفته است. نوزادان مبتلا به کولیک اغلب هر روز در یک زمان خاص گریه می کنند و بیشترین دوره های گریه معمولا اواخر بعدازظهر یا عصر اتفاق می افتد.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی،گرچه ابتلا به کولیک در میان نوزادان شایع است، اما هنوز دلایل آن برای محققان مشخص نیست؛ با این حال نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که رابطه خوب مادر با همسرش و سطح حمایت اجتماعی که دریافت می کند، با میزان احتمال ابتلای نوزاد وی به کولیک ارتباط دارد.
محققان دانشگاه پنسیلوانیا در این مطالعه، داده های سه هزار و شش زن 18 تا 35 ساله را بررسی کردند. تمامی این زنان اولین نوزاد خود را در فاصله زمانی میان ژانویه 2009 و آوریل 2011 به دنیا آورده بودند.


محققان در این مطالعه متوجه شدند که احتمال ابتلا به کولیک در نوزادان مادرانی که رابطه چندان خوبی با همسران خود تداشتند، در قیاس با نوزادان مادرانی که روابط شاد و حسنه با همسران خود داشتند، بیشتر بود.


علاوه بر این محققان متوجه شدند، نوزادان مادرانی که حمایت اجتماعی بیشتری از جانب همسر، دوستان و یا خانواده خود دریافت می کنند، کمتر با احتمال ابتلا به کولیک مواجه هستند.


یافته های این مطالعه که به تازگی در مجله Child: Care, Health and Development منتشر شد، نشان می دهد که خطر ابتلا به کولیک در نوزادان مادرانی که در دوران بارداری و پس از آن رابطه شادتری با همسران خود داشتند کمتر بود. این یافته حتی بعد از احتساب افسردگی بعد از زایمان نیز صادق بود.
به ویژه محققان متوجه شدند که هر چه پدران در مراقبت از نوزاد بیشتر به مادران کمک کنند و میزان عشق و محبت پدر به نوزاد بیشتر باشد، احتمال ابتلای نوزاد آنها به کولیک کمتر می شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha